انگلیس و عربستان دیدگاه یکسانی درباره اخلالگری ایران دارند!
انگلیس و عربستان دیدگاه یکسانی درباره اخلالگری ایران دارند!

وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با یک رسانه سعودی اظهارات تازه‎ای علیه ایران مطرح کرد.  «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با «العربیه» مدعی شد که بریتانیا و عربستان سعودی یک دیدگاه تاریخی و مشترک درباره چالش‎های برخاسته از اقدامات مخرب ایران دارند. وی در ادامه ادعاهای خود افزود: باید در مواجهه با ایران […]

وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با یک رسانه سعودی اظهارات تازه‎ای علیه ایران مطرح کرد.

 «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با «العربیه» مدعی شد که بریتانیا و عربستان سعودی یک دیدگاه تاریخی و مشترک درباره چالش‎های برخاسته از اقدامات مخرب ایران دارند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: باید در مواجهه با ایران برخوردی صریح و محکم داشته باشیم. چشم‌پوشی آنها از حملات موشکی حوثی‌ها علیه عربستان قابل قبول نیست. سیاستی که آنها دنبال می‎کنند فاجعه بار است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: هدف از برجام عدم دستیابی به سلاح هسته‌ای (!) بوده است. هیچ کس از عربستان سعودی گرفته تا ما و دیگر دوستان عربستان سعودی خواهان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نیستیم. دونالد ترامپ هم خواهان چنین مسئله‌ای نیست. برجام با همه نقایص و کمبودهایش، راهی برای توقف این مسئله است. موضوع حیاتی آن است که ایران پایبند باشد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال حاضر می‌گوید که ایران به تعهداتش پایبند بوده است که این خوب است.

وی ادامه داد: آمریکا هم از توافق حمایت می‌کند. دونالد ترامپ این توافق را لغو نکرده است. ما و دوستان سعودی هم با او موافق هستیم که ایران به موازات اجرای برجام، اقداماتی در منطقه می‌کند که اقدامات خوبی نیست!