چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

  • شناسه : 119156
  • 04 مارس 2020 - 16:43
  • 0 دیدگاه

انیمیشن کوتاه ایرانی در اسکار ۲۰۲۱

انیمیشن کوتاه ایرانی در اسکار ۲۰۲۱
انیمیشن کوتاه ایرانی در اسکار ۲۰۲۱
انیمیشن کوتاه «سانگ اسپرو» به تهیه کنندگی و کارگردانی فرزانه امیدوارنیا با دریافت تندیس بهترین انیمیشن کوتاه از جشنواره «لیبو»، واجد شرایط رقابت در بخش انیمیشن های کوتاه اسکار سال ۲۰۲۱ شد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد انیمیشن کوتاه «سانگ اسپرو» به تهیه کنندگی و کارگردانی فرزانه امیدوارنیا تولید مشترک ایران و دانمارک با دریافت تندیس بهترین انیمیشن کوتاه بیستمین دوره جشنواره بین المللی «لیبو» واجد شرایط رقابت در بخش انیمیشن های کوتاه اسکار سال ۲۰۲۱ شد. این انیمیشن‌کوتاه در مدت زمان تقریبی ۱۰ دقیقه و با موضوع مهاجرت تاکنون در بیش از چهل جشنواره مهم بین المللی حضور داشته و موفق به دریافت هفت جایزه از جمله از جشنواره فیلم جیفونی شده است.

عوامل این انیمیشن‌کوتاه عبارتند از فیلمنامه نویسان: فرزانه امیدوارنیا،  مهدی رستم پور، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: احسان واثقی، طراحی و ساخت عروسک و دکور: فرزانه امیدوارنیا، جلوه های بصری: محمدرضا نجفی امامی، عباسعلی عباسی، طراحی و ترکیب صداها: رامین ابوالصدق، اصلاح رنگ: نیما دبیرزاده، گروه تولید: شهاب فرج دادیان، علی سرحدی، سعید راد، طراحی پوستر: اونیش امین اللهی، ساخت تیزر: حمید نجفی راد، تهیه کننده: فرزانه امیدوار نیا.

جشنواره فیلم آتلانتا که یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم در ایالات متحده آمریکاست، هر ساله میزبان بسیاری از آثار شاخص کوتاه و بلند از سراسر دنیا است و برندگان بخش فیلم کوتاه این جشنواره برای ورود به رقابت اصلی فیلم کوتاه به آکادمی اسکار معرفی می‌شوند.

در این دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه «هایلایت» به کارگردانی شهرزاد دادگر، «وقت ناهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی، «بودن» به کارگردانی فرزانه امیدوارنیا محصول مشترک ایران و دانمارک، «خانه سفید» به کارگردانی ارسطو مفاخری، «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری پنج فیلم کوتاه ایرانی‌ای هستند که در بخش مسابقه اصلی جشنواره رقابت خواهند کرد.

چهل و دومین دوره جشنواره فیلم آنتلانتا از تاریخ ۱۳ تا ۲۲ آوریل برابر با ۲۴ فروردین تا ۲ اردیبهشت در آمریکا برگزار خواهد شد.

ویل اسمیت تا کنون دوبار نامزد اسکار شده و احتمال دارد سال آینده نیز برای این فیلم سینمایی که نقش پدر و مربی خواهران ویلیامز (دو تنیس باز معروف) را بازی کرده است، سومین حضورش در اسکار را نیز روایت کند. عجیب است که این فیلم روی شخصیت ریچارد تمرکز دارد نه قهرمانی دختران او. همچنین عنوان فیلم به نظر می‌رسد اقتباسی از نمایشنامه‌های شکسپیر باشد.

مانک «Mank»

فیلم سینمایی مانک به کارگردانی دیوید فینچر و محصولی از نتفلیکس فیلمی است در مورد ساخت فیلم سینمایی «همشهری کین» و درگیری‌های هرمن منکیویچ (نویسنده) و اورسن ولز (کارگردان). گری اولدمن نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. فینچر اصرار دارد این فیلم سینمایی را همانند «همشهری کین» سیاه و سفید بسازد. فیلم‌های «فهرست شیندلر» و «آرتیست» فیلم‌های سیاه و سفیدی هستند که جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کرده اند.

  • منبع خبر : مهر

برچسب ها

ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف 21 آوریل 2024

ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه، از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از سرگرفته می‌شود.

«وعده صادق» محقق شد؛ اما وعده ساخت «بازمانده‌ها» خیر! 17 آوریل 2024

«وعده صادق» محقق شد؛ اما وعده ساخت «بازمانده‌ها» خیر!

سال گذشته در اوج طوفان الأقصی خبر رسید قرار است فیلم‌هایی درباره غزه و فلسطین ساخته شود و می‌بنیم اکنون «وعده صادق» محقق شد؛ اما جزئیاتی از این پروژه‌ها مشخص نیست.

حمایت قاطع علما از پاسخ موشکی ایران 15 آوریل 2024

حمایت قاطع علما از پاسخ موشکی ایران

مراجع تقلید، علما، شخصیت ها، نهادها و مراکز حوزوی با صدور پیام ها و گفت و گوهایی جداگانه ای از عملیات «وعده صادق» تقدیر کرده و نسبت به پیامدهای هرگونه حماقت و ماجراجویی رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی آن هشدار دادند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.