اهتمام دولت بر رفع مشکلات بیمه، مسکن و اشتغال قهرمانان ملی
اهتمام دولت بر رفع مشکلات بیمه، مسکن و اشتغال قهرمانان ملی
رئیس جمهور با تاکید بر تحقق عدالت در حوزه ورزش، از اهتمام دولت به رفع مشکلات شغلی، معیشتی و بیمه‌ای قهرمانان ورزش کشور خبر داد.

رئیس جمهور با تاکید بر تحقق عدالت در حوزه ورزش، از اهتمام دولت به رفع مشکلات شغلی، معیشتی و بیمه‌ای قهرمانان ورزش کشور خبر داد.

به گزارش صبح اقتصاد به نقل از سایت ریاست جمهوری، دکتر سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در دیدار با ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش کشور ضمن تشکر از تلاش‌های ورزشکاران و مربیان در عرصه‌های بین‌المللی و به دست آوردن مدال‌های خوش‌رنگ از مسابقات مختلف، گفت: ورزش از جلوه‌های غرور و هویت ملی است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه ورزش‌ها از جمله ورزش قهرمانی و همگانی باید توسعه پیدا کند، اظهار داشت: توسعه ورزش می‌تواند به نشاط اجتماعی و سلامت بیشتر جامعه منجر شود و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.
رئیس جمهور اراده دولت مردمی و عدالت‌محور را تحقق عدالت در عرصه‌های مختلف ورزش دانست و تصریح کرد: عدالت در ورزش اعم از سطح جوایز اهدایی، اعزام‌ها، ارتقاء و بکارگیری نیروی انسانی کارآمد باید محقق شود.
دکتر رئیسی با مرور توصیه‌هایی از امیرالمومنین(ع) در خصوص عدالت، گفت: معنای عدالت تساوی نیست، بلکه قرار دادن هر چیزی در جای خودش منجر به عدالت می‌شود. عدالت ایجاب می‌کند که به همه مناطق کشور و به همه رشته ها فکر شود.
رئیس جمهور با اشاره به درخواست تعدادی از ورزشکاران درباره فقدان منابع لازم برای اعزام به رویدادهای جهانی در برخی از رشته‌های ورزشی گفت: ورزشکاران و قهرمانان نباید دغدغه هزینه اعزام داشته باشند.
دکتر رئیسی در مورد روند انتخاب وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: پیش از انتخابات زمانی که در جمع تعدادی از قهرمانان ورزشی حضور داشتم، از من خواستند وزیر ورزش از میان ورزشکاران انتخاب شود، زیرا در ۴۰ سال گذشته وزیر و مسئولان ورزشی از میان سیاستمداران انتخاب شده بودند. بنده هم آقای سجادی را که از بین ورزشی‌ها بود انتخاب کردم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی ورزشکاران باید رفع شود، خاطرنشان کرد: برای بنده به هیچ عنوان قابل قبول نیست ورزشکاری که می‌خواهد تمرین کند، به میدان مسابقه برود، برای قهرمانی تلاش کند و بر روی سکو قرار گیرد، گرفتار مشکلات معیشتی باشد؛ تامین معیشت از خواسته‌های ابتدایی ورزشکاران است.
دکتر رئیسی همچنین در مورد درخواست جمعی از ورزشکاران برای حل مشکل اشتغال آنان گفت: در دولت راهکار رفع مشکل اشتغال قهرمانان و استخدام آنان را قطعی کردیم و هیچ قهرمانی نباید دغدغه شغل داشته باشد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت زمینه‌سازی برای افزایش جذابیت ورزش در بین جوانان و نیز زمینه سازی برای گسترش ورزش بانوان تاکید کرد و گفت: افزایش گرایش جوانان به ورزش می‌تواند در ارتقای سلامت عمومی و نشاط اجتماعی موثر باشد و به نفع کشور است.
دکتر رئیسی همچنین بر لزوم رفع مشکل بیمه ورزشکاران تاکید کرد و گفت: مسئولان ذیربط حتما پیگیری کنند تا در نشست بعدی که با ورزشکاران خواهیم داشت دیگر مساله بیمه به عنوان یکی از دغدغه‌های آنان مطرح نشود.
رئیس جمهور گفت: اهدای مدال‌های قهرمانی به ساحت شهدا از قله‌های قهرمانی و پهلوانی است که توسط ورزشکاران ما انجام می‌شود.
دکتر رئیسی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی قطر بدرخشد
وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور مشکل استخدام قهرمانان در جلسات هیات وزیران رفع شده است، گفت: در بُعد ورزش قهرمانی و در عرصه‌های بین‌المللی در ۸ ماه گذشته تعداد ۵۹۴ مدال توسط ورزشکاران کشورمان به دست آمده است که از این تعداد ۲۱۱ مدال طلا، ۱۶۲ مدال نقره و ۲۲۱ مدال برنز بوده است.
سجادی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم در تمام ادارات ورزش و جوانان استان‌ها یک معاونت برای بانوان ایجاد شده است، اظهار داشت: قرار است ورزش بانوان به جهت حفظ شأن و کرامت این عزیزان مستقل و خودکفا شود.
پیش از سخنان رئیس جمهور ۱۵ نفر از ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی در سخنانی به طرح دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.
توجه به صنعتی کردن و کارآمد کردن آکادمی‌های ورزش، خصوصی‌سازی دو تیم استقلال و پرسپولیس، نگاه ویژه به پیشکسوتان ورزشی، کوتاه کردن دست دلالان از ورزش، حل مسائل مالی و کمک به بودجه فدراسیون‌ها، بیمه، مسکن و اشتغال ورزشکاران، عدم برخورد چند وجهی و سلیقه‌ای با رشته‌های ورزشی و فراهم‌سازی امکانات برای تیم ملی فوتبال کشور جهت حضور موفق در مسابقات جام جهانی، از جمله مسائل و درخواست‌هایی بود که ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان در حضور رئیس جمهور مطرح کردند.
همچنین در این مراسم به شکل نمادین شال ورزش پهلوانی و پیراهن‌ تیم ملی فوتبال به آیت‌الله رئیسی اهدا شد.