اوج اختلاف امتیاز تا کریسمس/ ابرقدرت‎ها قهرمانی‏ را مسجل کردند؟
اوج اختلاف امتیاز تا کریسمس/ ابرقدرت‎ها قهرمانی‏ را مسجل کردند؟

در شرایطی که تازه به تعطیلات کریسمس در اروپا رسیدیم، ۴ تیم بزرگ اروپا از ۴ لیگ مختلف اختلاف امتیازشان با تیم دوم را آنقدر زیاد کردند که به نظر قهرمانی‎شان مسجل شده است.  شاید از بازی‎های این فصل لیگ‎های معتبر اروپایی ماه‎های زیادی مانده و بازی‎های زیادی پیش روی تیم‌ها باشد، اما با وجود […]

در شرایطی که تازه به تعطیلات کریسمس در اروپا رسیدیم، ۴ تیم بزرگ اروپا از ۴ لیگ مختلف اختلاف امتیازشان با تیم دوم را آنقدر زیاد کردند که به نظر قهرمانی‎شان مسجل شده است.

 شاید از بازی‎های این فصل لیگ‎های معتبر اروپایی ماه‎های زیادی مانده و بازی‎های زیادی پیش روی تیم‌ها باشد، اما با وجود امتیازاتی که ممکن است از بین برود و به دست بیاید تیم‌های بزرگی از لیگ‎های معتبر دنیا با تیم‎های بعد از خود در جدول رده‎بندی فاصله‎ای زیاد ایجاد کردند و این تصور را به وجود آورده‌‎اند که قهرمانی‎شان مسجل شده است.

در انگلیس، اسپانیا، آلمان و فرانسه ۴ تیم توانستند اختلاف با رقیبان را زیاد کنند. منچسترسیتی، بارسلونا، بایرن مونیخ و پاری‎سن ژرمن تیم‎هایی هستند که با رضایت کامل به استقبال کریسمس رفتند.

پیروزی در ال‎کلاسیکو باعث شد شاگردان والورده در بارسلونا ۴۵ امتیاز از ۱۷ بازی کسب کنند و اختلافشان با تیم دوم که اتلتیکومادرید است ۹ امتیاز شود.

پاری‎سن ژرمن هم همین مقدار اختلاف امتیاز را دارد. تیم اونای امری تا اینجای کار ۵۰ امتیاز کسب کرده و بعد از آن موناکو و لیون هم امتیازند و ۴۱ امتیاز کسب کردند.

در آلمان فاصله حتی بیشتر هم  هست. بایرن ۴۱ امتیاز کسب کرده و ۱۱ امتیاز با شالکه که در جایگاه دوم است فاصله دارد. ۴ تیم بعد در لیگ آلمان همه هم امتیاز هستند و ۲ امتیاز کمتر از شالکه دارند، یعنی دورتموند، لورکوزن، لایپزیگ و مونشنگلادباخ ۲۸ امتیازی هستند.

در لیگ برتر جزیره اما منچسترسیتی تیمی است که صدرنشین است و این که تیم‎ صدرنشین با تیم دوم اختلاف امتیاز زیادی داشته باشد بیش از همه لیگ‌ها در لیگ انگلیس عجیب است. تیم پپ گواردیولا به همراه بارسلونا تنها تیم‌ شکست‎ناپذیر این فصل بوده است. این تیم ۵۵ امتیاز کسب کرده و ۱۳ امتیاز بیشتر از تیم رقیب دیرینه یعنی منچستریونایتد ژوزه مورینیو دارد.