اولویت ما آمادگی گروه‌هاست نه جدول اجراها/جشنواره فجر قطعا بین‌المللی است
اولویت ما آمادگی گروه‌هاست نه جدول اجراها/جشنواره فجر قطعا بین‌المللی است
حسین مسافر آستانه دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر خبر می‌دهدکه اجراهای این تماشاخانه از هفته اول مهر ماه از سر گرفته می‌شوند.

به گزارش صبح اقتصاد حسین مسافر آستانه دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر خبر می‌دهدکه اجراهای این تماشاخانه از هفته اول مهر ماه از سر گرفته می‌شوند.

او درباره وضعیت اجراهای این تماشاخانه بعد از بازگشایی سالن‌های دولتی تئاتر به ایسنا می‌گوید: اجراهای تماشاخانه «ایرانشهر» از هفته اول مهر ماه آغاز می‌شوند. در حال حاضر دو گروهی که اجرایشان متوقف شده بود، برای اجرا در تالار ناظرزاده کرمانی و یک گروه برای اجرا در سالن سمندریان اعلام آمادگی کرده‌اند که یکی از این نمایش‌ها، کار کهبد تاراج است.

او با اشاره به تغییراتی که کرونا به جدول اجراهای تماشاخانه ایرانشهر تحمیل کرده، ادامه می‌دهد: کرونا برنامه‌های ما را دستخوش تغییرات بسیاری کرد. فعلا مشغول رایزنی و گفتگو با گروه‌های نمایشی هستیم و در حال حاضر اولویت ما جدول برنامه‌ها نیست بلکه آمادگی گروه‌های نمایشی برای اجرای آثار است و هر گروه به نسبت آمادگی‌اش، در جدول اجراها قرار خواهد گرفت.

مسافر آستانه که دبیری چهلمین جشنواره تئاتر فجر را بر عهده دارد، خبر می‌دهد که در این دوره جشنواره حتما کار خارجی خواهیم داشت ولی مشخص نیست حضور گروه‌های خارجی به صورت فیزیکی باشد یا مجازی.

او ادامه می‌دهد: بزرگ‌ترین نگرانی ما درباره تعطیلی تماشاخانه‌ها بود که خوشبختانه با با بازگشایی تئاتر، امیدواریم آثار با کیفیتی روی صحنه بروند و بتوانیم نمایش‌های قابل قبولی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر انتخاب کنیم.

مسافر آستانه درباره حضور گروه‌های بین‌المللی در این دوره از جشنواره توضیح می‌دهد: قطعا در جشنواره چهلم تئاتر فجر گروه‌هایی از کشورهای دیگر حضور خواهند داشت و تا به حال هم چند کشور متقاضی شرکت در جشنواره بوده‌اند ولی مشخص نیست این حضور به صورت فیزیکی باشد یا مجازی. همه چیز به شرایط هر دو طرف و اقتضائات آن بازه زمانی باز می‌گردد. بنابراین فعلا نمی‌توان جزییاتی در این زمینه اعلام کرد.

دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر یادآوری می‌کند که اجراهای این دوره از جشنواره نیز ترکیبی از اجراهای حضوری و مجازی خواهد بود.