اولین روز بازگشت روزنامه‌ها
اولین روز بازگشت روزنامه‌ها
صبح امروز (شنبه _ ۲۳ فروردین ماه) بسیاری از مطبوعات خصوصی و دولتی بعد از حدود سه هفته تعطیلی به روی پیشخان روزنامه‌فروشی‌ها آمدند تا در این روزهای مهم تاریخ ایران و جهان، نفش رسانه ای خودشان را ایفا کنند.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  روزنامه‌ها که قرار بود بعد از تعطیلات نوروزی طبق روال معمول منتشر شوند، با اعلام تصمیم کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف انتشار رسانه‌های چاپی، به مدت یک هفته به دکه‌های روزنامه فروشی نیامدند. در این مدت البته برخی از اهالی قلم و رسانه به‌حق نگران بی‌کار شدن تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران بودند و برخی نیز بر این باور بودند که در فضای فعلی جامعه باید از هر اقدامی که منجر به شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور می‌شود، جلوگیری کرد.

در نهایت صبح امروز (۲۳ فروردین ماه) بسیاری از روزنامه‌ها بعد از یک هفته فعالیت آنلاین در دنیای مجازی، به صورت کاغذی منتشر شدند تا دنیای رسانه بتواند با قدرت بیشتری در این روزهای سخت به فعالیت خود ادامه بدهد. اگرچه بارانی بودن هوا باعث شد تا روزنامه‌ها در داخل کیوسک‌ها قرار بگیرند و روی پیشخوان‌ها نباشند؛ در نتیجه طبیعتا تعدادی از مخاطبان هنوز در جریان انتشار کاغذی مطبوعات قرار نگرفته‌اند.

یک کیوسک‌دار در مرکز شهر تهران در این زمینه به ایسنا می‌گوید که به دلیل بارانی بودن هوا نمی‌توانیم روزنامه‌ها را روی پیشخان بگذاریم. به همین خاطر هم بسیاری از مردم از انتشار دوباره مطبوعات بی‌خبر هستند. اگرچه با وجود همین بی‌خبری از صبح فروش نسبتا خوبی داشته‌ایم.

بر اساس گفته‌های این کیوسک‌دار روزنامه دولتی «ایران» با نایلون توزیع شده است و «شرق»، «کیهان»،«اطلاعات»، «اعتماد»، «همشهری»،«شهروند»، «دنیای اقتصاد» و … از دیگر روزنامه‌هایی هستند که صبح امروز به صورت کاغذی منتشر شده‌اند.

در این میان همانگونه که انتظار می‌رفت موضوع اصلی صفحات اول روزنامه‌ها به موضوع ویورس کرونا اختصاص دارد. بر این اساس روزنامه «آرمان ملی» با تیتر اصلی «خطر شنبه شلوغ»، روزنامه «ابتکار» با تیتر اصلی «فاصله‌گذاری میان مردم!» و روزنامه «اعتماد» با تیتر اصلی «مزد بی‌کفایت کارگران» منتشر شده‌اند.

همچنین روزنامه‌های «اطلاعات» با تیتر اصلی «مسئولان برنامه‌های کمک به قشرهای ضعیف را سریعتر اجرا کنند»، «جوان» با تیتر اصلی «ملت ایران خوش درخشید»، «خراسان» با تیتر اصلی «رزمایش همدلی و کمک مومنانه»، «شرق» با تیتر اصلی «فرار از نفت صفر» و «شهروند» با دو تیتر اصلی «افزایش تقاضا برای تست خصوصی کرونا» و «آژیر سلامت در ترکمن ده» منتشر شده‌اند.

«فراخوان رهبر انقلاب رزمایش همدلی و حمایت از نیازمندان» نیز تیتر اصلی روزنامه «کیهان» است و روزنامه «همشهری» هم تیتر «تهران پس از کرونا» را انتخاب کرده است. روزنامه «همشهری» همچنین گزارشی را با موضوع بازگشت روزنامه‌ها به دکه‌ها منتشر کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا