اولین قدم برای شروع مذاکرات لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی است
اولین قدم برای شروع مذاکرات لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا و اروپا اولین قدم برای شروع مذاکرات و نه آخرین قدم است.

به گزارش صبح اقتصاد سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا و اروپا اولین قدم برای شروع مذاکرات و نه آخرین قدم است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برای اداره کشور نیازی به برجام و مذاکره با غرب نداریم، البته بازگشت به برجام را هم تحریم نکرده ایم ولی توپ در زمین غربی هاست.

وی ادامه داد: بازگشت به برجام درباره آنهایی صادق است که از آن خارج شده اند یا از زیر بار انجام تعهدات خود شانه خالی کرده اند و شرمنده اند. در شرایط جدید، این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف مقابل شرط تعیین کند.

عباس زاده مشکینی افزود: اگر اتحادیه اروپا قصد وساطت یا میانجگیری بین ۴+۱ و ایران دارد باید فرضش این باشد که تمام تقصیر بن بست مذاکرات بر عهده آمریکا و تروئیکای اروپایی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: بدیهی است لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا و اروپا اولین قدم برای شروع مذاکرات است نه آخرین قدم. آنهایی هم که در داخل کشور با ارائه اطلاعات و تحلیل های غلط از شرایط اقتصادی ایران، قصد ایفای نقش جاده صاف کن برای غربی ها دارند تاریخ مصرفشان تمام شده است.