اولین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا با پای سردار
اولین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا با پای سردار
ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ نخستین گل فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۱:۲۵ امشب با انجام دو دیدار همزمان آغاز شد که در یکی از مسابقات، تیم زنیت سنت‌پترزبورگ که مثل تمام بازی‌های این فصل سردار آزمون را در خط حمله در کنار آرتم زیوبا داشت، در ورزشگاه پارک المپیک، مهمان تیم لیون فرانسه بود.

دو تیم در نیمه اول موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر به وجود آوردند و سردار آزمون نیز در دقیقه ۲۱ شوت محکمی به سمت چپ پایین دروازه لیون زد که این فرصت گلزنی با واکنش مناسب آنتونی لوپز تبدیل به کرنر برای زنیت سنت‌پترزبورگ شد.

در دقیقه ۳۴ هم شوت پشت محوطه زمینی سردار با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه لیون به بیرون رفت تا ستاره ایرانی همچنان در امر گلزنی ناکام بماند ولی سه دقیقه پس از آن آزمون بخاطر متوقف کردن و خطا روی تیاگو مندس با کارت زرد جریمه شد و خود او نیز در این صحنه آسیب دید.

سردار که پس از این خطا بخاطر مصدومیت پای چپ لحظاتی روی زمین بود و حتی قرار بود در دقیقه ۳۸ از زمین بیرون برود، اما با مداوای تیم پزشکی زنیت سنت‌پترزبورگ به کارش ادامه داد تا تیم روسی از حضور ستاره ایرانی خود بهره ببرد.

آزمون که دو بار دروازه لیون را تهدید کرده بود، در دقیقه ۴۱ پس از یک- دو با آرتم زیوبا و دریافت پاس در بین مدافعان فرانسوی، با شوت نوک پای چپ دقیق دروازه لوپز را باز کرد تا زنیت به گل اول برسد و به برتری در نیمه نخست دست پیدا کند.

ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ که امسال هم در لیگ برتر روسیه دو گل به ثمر رسانده، در حالی امشب مقابل لیون فرانسه موفق به گلزنی شد که نخستین گل فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کرد چراکه در دیدار همزمان اینتر میلان ایتالیا و اسلاویا پراگ چک گلی زده نشده و نیمه اول آن مسابقه با تساوی صفر- صفر پایان یافته بود.

علاوه بر نخستین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید، سردار آزمون اولین کارت زرد این رقابت‌ها را هم در نیمه اول دیدار امشب برابر لیون گرفت!

ملی پوش ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ که بخاطر مصدومیت قصد تعویض قبل از زدن گل اول لیگ قهرمانان را داشت، بخاطر تشدید آسیب دیدگی مچ پا و ناتوانی در بازی کردن، در شروع نیمه دوم جای خود را به اوزدوئف داد تا سرمربی زنیت ناخواسته یک تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کند.

آزمون در حالی نتوانست به بازی ادامه دهد که گزارشگر فرانسوی نیز همانند روزنامه‌های این کشور، مدام از سردار به‌عنوان «مسی ایرانی» یاد می‌کرد و به تمجید از او می‌پرداخت.

از فصل ۱۲-۲۰۱۱ تا سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا، به ترتیب پاتو(میلان)، ایسکو(مالاگا)، داوید آلابا(بایرن مونیخ)، هالک(زنیت سنت‌پترزبورگ)، آنخل دیماریا(پاری‌سن‌ژرمن)، کاوانی(پاری‌سن‌ژرمن)، دومبیا(اسپورتینگ لیسبون) و مسی(بارسلونا) نخستین گل‌های فصل این رقابت‌ها را به ثمر رسانده بودند که در امسال سردار آزمون موفق به انجام این کار شد.

در دقیقه ۵۰ لیون با گلزنی ممفیس دیپای از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید، اما نکته مهم در این گل، خطای پنالتی‌ای بود که اتفاق افتاد؛ اوزدوئف که به‌عنوان یار تعویضی به جای آزمون به بازی آمده بود، روی دیپای مرتکب خطای پنالتی شد تا گل زیبای سردار بسوزد.

در ادامه مسابقه تلاش دو تیم برای زدن گل دوم بی‌ثمر بود تا این دیدار با تساوی یک بر یک یاران آزمون مقابل لیون فرانسه پایان پیدا کند و زنیت در فرانسه صاحب یک امتیاز در نخستین مسابقه لیگ قهرمانان اروپا شود.

 

  • منبع خبر : ورزش سه