اپلیکیشن های محبوب اطلاعات را به فیس بوک می دهند
اپلیکیشن های محبوب اطلاعات را به فیس بوک می دهند

تحقیقی بین المللی جدیدی نشان می دهد حدود ۲۰ اپلیکیشن محبوب اندروید اطلاعات حساس کاربران را بدون اطلاع آنها برای فیس بوک ارسال می کنند. به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به انگجت، یک تحقیق بین المللی در زمینه امنیت سایبری نشان داده از ۳۴ اپلیکیشن محبوب اندروید حداقل ۲۰ مورد، اطلاعات حساس کاربران […]

تحقیقی بین المللی جدیدی نشان می دهد حدود ۲۰ اپلیکیشن محبوب اندروید اطلاعات حساس کاربران را بدون اطلاع آنها برای فیس بوک ارسال می کنند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به انگجت، یک تحقیق بین المللی در زمینه امنیت سایبری نشان داده از ۳۴ اپلیکیشن محبوب اندروید حداقل ۲۰ مورد، اطلاعات حساس کاربران را بدون اطلاعشان برای فیس بوک ارسال می کنند.

برخی از این اپلیکیشن ها عبارتند از «کایاک»، My Fitness Pal، Skyscanner  و TripAdvisor.  این  روند شامل اطلاعات تحلیلی است که برای نصب  نرم افزار ارسال می شود و شامل ID مخصوص اندروید کاربر است اما برخی از این اپلیکیشن ها بعدا اطلاعات را ارسال می کنند.

به عنوان مثال موتور جستجوی  سفرKayak  اطلاعات مربوط به مقصد و پرواز، تاریخ سفر و وجود کودکان در سفر را برای فیس بوک ارسال می کند.

هرچند این اطلاعات به طور آنی کاربر را شناسایی نمی کند،  اما در تئوری می توان از آن برای شناسایی افراد استفاده کرد.

علاوه برآنکه امکان دارد این اپلیکیشن ها اطلاعات زیادی را به اشتراک بگذارند، چنین روندی برخلاف قوانین حفاظت از اطلاعات افراد در اتحادیه اروپا است.