ایجاد بازار خریدتضمینی محصولات دانش‌بنیان از سوی ساتکاب
ایجاد بازار خریدتضمینی محصولات دانش‌بنیان از سوی ساتکاب
مدیرعامل شرکت ساتکاب با اشاره به اینکه 30 شرکت دانش‌بنیان در حال بومی‌سازی کالاهای مورد نیاز صنعت آب و برق هستند، گفت: ساتکاب در حال ایجاد بازار لازم برای خرید تضمینی محصولات دانش‌بنیان‌ها و حمایت از کالای ایرانی است.

ایجاد بازار خریدتضمینی محصولات دانش‌بنیان از سوی ساتکاب

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، مدیرعامل شرکت ساتکاب با اشاره به اینکه ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در حال بومی‌سازی کالاهای مورد نیاز صنعت آب و برق هستند، گفت: ساتکاب در حال ایجاد بازار لازم برای خرید تضمینی محصولات دانش‌بنیان‌ها و حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساتکاب، محمدولی علاءالدینی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان این مطلب افزود: این تفاهم‌نامه با هدف حمایت از “توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری در حوزه آب و برق کشور” به امضا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه فصل نوینی برای حمایت از نخبگان، فناوران و دانش‌بنیان‌های صنعت آب و برق آغاز خواهد شد، افزود: “توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و استارتاپ‌های مرتبط با حوزه آب و برق”، “همکاری در توسعه بازار محصولات، خدمات و راهکارهای فناورانه و نوآورانه در صنایع آب و برق” و “همکاری در اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس ملی صنعت آب و برق” از موضوعات اصلی این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل ساتکاب ادامه داد: در راستای این تفاهم‌نامه برنامه‌های متعددی از جمله ایجاد و راه‌اندازی فن‌بازار تخصصی در حوزه آب و برق، حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه آب و برق، همکاری برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری و کارخانه‌های نوآوری حوزه صنعت آب و برق و همکاری در اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس ملی همانند شبکه هوشمند برق ایران در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

علاءالدینی دانش‌بنیان‌ها را یک مسئله استراتژیک برای کشور دانست و افزود: شرکت ساتکاب پس از احیا و در دوره جدید فعالیت خود همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده و تاکنون هفت رویداد استارتاپی نیرو در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار کرده است.