ایجاد بیش از ۹۸ هزار شغل جدید با حمایت بانک کشاورزی
ایجاد بیش از ۹۸ هزار شغل جدید با حمایت بانک کشاورزی
بانک کشاورزی با پرداخت 52 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در قالب طرح بزرگ ملی توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری،  بیش از  98 هزار شغل جدید و پایدار در مناطق روستایی و عشایری ایجاد کرده است.

ایجاد بیش از ۹۸ هزار شغل جدید با حمایت بانک کشاورزی

ایجاد بیش از ۹۸ هزار شغل جدید با حمایت بانک کشاورزی در طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری

بانک کشاورزی با پرداخت ۵۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در قالب طرح بزرگ ملی توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری،  بیش از  ۹۸ هزار شغل جدید و پایدار در مناطق روستایی و عشایری ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، از ابتدای شروع طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بهمن ماه ۱۳۹۶ تا دهم بهمن ۱۳۹۸ با پرداخت بیش از  ۵۲ هزارمیلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۶ درصد ، ۵۰۴۹۲ طرح و کسب و کار پایدار ایجاد و زمینه ایجاد اشتغال برای ۹۸۱۵۴ نفر فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، اجرای این طرح، یک اتفاق مثبت و بی نظیر در سطح جامعه روستایی در تمام سال های پس از انقلاب به شمار می رود و موجی از امید و تحرک اقتصادی در جامعه روستایی و عشایری کشور ایجاد کرده است.

در همین ارتباط، روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی ، این طرح بزرگ ملی را هدیه انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید به جامعه روستایی کشور دانست و تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات پرداختی، تعداد ۵۱۵۷۱ طرح به مبلغ ۵۵۵۸۷ میلیارد ریال نیز تاکنون مصوب و آماده عقد قرارداد  شده است که پس از پرداخت واجرای طرح،  برای بیش از ۱۰۱هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

خدارحمی گفت: بانک کشاورزی مفتخر است که با پرداخت تسهیلات طرح توسعه  اشتغال پایدار روستایی و عشایری و حمایت از ایجاد کسب و کارهای پایدار ، نقش به سزایی در فقر زدایی، اشتغالزایی، کاهش روند مهاجرت به شهرها ، رونق تولید، خودکفایی و تامین امنیت غذایی کشور داشته و در همین راستا در این طرح ، تسهیلات ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان و نیز برای تأمین مالی زنجیره ارزش زعفران اختصاص یافته است.

شایان ذکر است تعداد تسهیلات پرداختی توسط بانک کشاورزی در طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دهه فجر، نسبت به مقطع مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است