ایجاد زیرساخت مجازی تبلیغات انتخابات برعهده وزارت ارتباطات است
ایجاد زیرساخت مجازی تبلیغات انتخابات برعهده وزارت ارتباطات است
معاون وزیر ارتباطات گفت: براساس مصوبه «کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری» ایجاد زیرساخت فضای مجازی بر عهده وزارت ارتباطات است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد امیر ناظمی در توئیتر نوشت: بر اساس مصوبه «کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری» نظارت محتوایی انتخابات در فضای مجازی بر عهده ساترا است و وزارت ارتباطات ایجاد زیرساخت‌ها را در این زمینه بر عهده دارد.” ایجاد زیرساخت مجازی تبلیغات انتخابات برعهده وزارت ارتباطات است

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه تلویزیون هر کاندیدا از طریق کانال مستقلی روی IPTVهای دارای مجوز پخش می‌شود، اضافه کرد: تمامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند تلویزیون اینترنتی خود را در زمان رقابت‌های انتخاباتی ایجاد کنند.

وی گفت: این نخستین بار است که نامزدهای انتخابات می‌توانند در چارچوب قوانین کشور و نظارت صداوسیما به پخش برنامه‌های آنلاین جهت تشریح برنامه‌ها و رویکرد خود استفاده کنند.

به نقل از معاونت علمی و فناوری، شرکت‌های خلاق به دلیل ماهیت فعالیت‌های خود، بعضاً ناچار هستند که در نواحی مسکونی و مناطق شهری دارای تراکم جمعیت، مستقر شوند. شهرداری تهران در صورت اطلاع از استقرار یک شرکت در بافت مسکونی معمولاً از ادامه کار آن جلوگیری می‌کند.

بر اساس توافق صورت گرفته میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مجموعه شهرداری تهران، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از این قانون مستثنی می‌شوند.

هر چند شرکت‌های خلاق مشمول این توافقنامه هستند، اما پیش از این چندان از این بسته خدمتی بهره‌مند نبود. با پیگیری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، فرایند ارائه این خدمت به شکل قابل ملاحظه‌ای تسهیل شد.

محسن شریفی کارشناس نجوم اظهار داشت: ماه گرفتگی کاملی که تحت عنوان ماه خونی در تاریخ فردا ۲۶ می رخ می‌دهد تنها در اقیانوس آرام شمالی و جنوبی قابل رویت است و فقط اهالی ساکن در خشکی‌های این منطقه می‌توانند این ماه گرفتگی را رصد کنند.

وی با بیان اینکه در این ماه گرفتگی ماه در سایه کامل زمین قرار می‌گیرد، گفت: به دلیل اینکه این ماه گرفتگی به صورت کامل است، سرخ‌رنگ دیده می‌شود به همین دلیل از آن به عنوان «ماه خونی» یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمان گرفت کامل، ۱۴ دقیقه به طول می‌انجامد، گفت: در این زمان کوتاه ماه به صورت قرمز رنگ برای بخش عظیمی از قاره اقیانوسیه قابل رویت است.” ایجاد زیرساخت مجازی تبلیغات انتخابات برعهده وزارت ارتباطات است

کارشناس نجوم با اشاره به زمان شروع و پایان این ماه گرفتگی گفت: این ماه گرفتگی ۲۶ می به وقت جهانی در ساعت ۸:۴۷:۳۹ و ۱۳:۴۹:۴۴ به پایان می‌رسد. در واقع این ماه گرفتگی به ساعت ایران از ۱۳:۱۷:۳۹ شروع و ۱۸:۱۹:۴۴ تمام می‌شود. این زمان ماه گرفتگی از ابتدای گرفت جزئی تا پایان ماه گرفتگی است.

  • منبع خبر : مهر