ایران،ترکیه و عراق نمی‌گذارند تجزیه عراق انجام شود/همه پرسی کردستان عراق مردود است
ایران،ترکیه و عراق نمی‌گذارند تجزیه عراق انجام شود/همه پرسی کردستان عراق مردود است

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد با اشاره به همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، گفت: این همه پرسی هیچگونه وجاهت قانونی ندارد و ماهم بعنوان همسایه و دوست عراق ماین موضوع را به رسمیت نمی شناسیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی […]

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد با اشاره به همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، گفت: این همه پرسی هیچگونه وجاهت قانونی ندارد و ماهم بعنوان همسایه و دوست عراق ماین موضوع را به رسمیت نمی شناسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دولت عراق هم این همه پرسی را مردود و برای استقلال کشورش تلاش می کند.

وی با بیان اینکه عراق، ایران و ترکیه مواضع مناسبی درباره همه‌پرسی اقلیم کردستان اتخاذ کردند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار دو کشور دیگر با مواضع خوبی که دارند نخواهند گذاشت تجزیه عراق صورت بگیرد و حتما این همه پرسی منتفی خواهد شد.
نانواکناری با اشاره به اینکه پشت پرده همه‌پرسی در اقلیم کردستان رژیم صهیونیستی و آمریکا است، عنوان کرد: آنها بدنباله این هستند تا کشور مستقل و قدرتمند عراق را به یک کشور تجزیه‌شده و کوچک همانند کردستان تبدیل کنند تا این کشور به نوعی زیر سلطه خودشان باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدام بارزانی تبعات بسیار سنگینی برای خودش و اطرافیانش خواهد داشت، تصریح کرد: عاقبت کار او همانند صدام و امثالهم می شود که با جیره خواری اسرائیل و طمع قدرت، گور خود را کندند.