ایران تکیه گاه نیرو‌های مقاومت فلسطینی است
ایران تکیه گاه نیرو‌های مقاومت فلسطینی است
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حمایت‌های ایران از آرمان‌های فلسطین تشکر کرد.

ایران تکیه گاه نیرو‌های مقاومت فلسطینی است

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تأکید بر اینکه حمایت ایران از ملت فلسطین محدود به جنبه مالی و نظامی نیست، گفت: رهبران گروه‌های مقاومت در ایران از تقدیر و احترام خاصی برخوردار هستند.

النخاله تأکید کرد: “پیام ما به عنوان رهبران مقاومت تأکید بر این نکته است که ایران تکیه گاه حقیقی نیرو‌های مقاومت است. دعوت رهبران گروه‌های مقاومت برای مشارکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید نشان دهنده تقدیر و احترامی است که رهبران مقاومت در جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار هستند. این در حالی است که در کشور‌های دیگر کسی نیست که راه را برای ملت فلسطین باز کند یا به آن کمک کند”.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در ادامه افزود: “تفاوت ایران با کشور‌های دیگر در تعامل با ملت فلسطین، نه تنها در حمایت مالی و نظامی بلکه در تأیید مهم و ضروری سیاسی جنبش‌های مقاومت است”.

زیاد نَخاله در سال ۲۰۱۸ پس از رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین شد. وی پیش از این، معاون دبیرکل این سازمان بود. این مسئول ارشد یکی از گروه‌های مقاومت فلسطین در سال ۱۹۵۳ میلادی در شهر غزه به دنیا آمد و تحصیلات خود را در نوار غزه به پایان برد و از دانشسرای معلم غزه دیپلم گرفت.

رژیم صهیونیستی، نخاله را برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ میلادی بازداشت و به خاطر اقدامات ضد صهیونیستی در قالب نیرو‌های آزادیبخش عربی به رهبری زیاد الحسینی به حبس ابد محکوم کرد. زیاد نخاله در سال ۱۹۸۵ میلادی بعد از گذشت ۱۴ سال در چارچوب مبادله مشهور (اسرا) به نام مبادله “الجلیل” آزاد شد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان