ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از گشایش هفتادویکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با یکهزار و ۴۹۴ عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور می یابد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، قادر آشنا افزود: غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های گذشته از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و با مشارکت تشکل‌های صنفی نشر و ناشران در غرفه¬ای به متراژ ۱۹۰ مترمربع  در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برپا خواهد شد. امسال نیز در طراحی غرفه از نمادهای سنتی و اسلامی ازجمله بادگیرهای یزد و نقوش اسلامی و رنگ‌های ریشه‌دار در سنت و هنر ایران استفاده‌ شده است.

مدیر غرفه ملی ایران در خصوص تعداد ناشران و عناوین عرضه‌شده در غرفه ایران، گفت: ۲۰ ناشر، دو آژانس ادبی، شش تشکل صنفی نشر به همراه رایزنی فرهنگی ایران در برلین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست، شورای شهر یزد و دبیرخانه طرح گرنت در غرفه ملی ایران فعالیت خواهند داشت. اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، موسسه فرهنگی مجمع ناشران دفاع مقدس، انجمن فرهنگی- هنری زنان ناشر و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، شش تشکل صنفی نشر هستند که در غرفه ایران فعالیت خواهند داشت. آژانس ادبی پل و دایره مینا نیز فعالیت‌های خود را در غرفه ایران دنبال می‌کنند.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، گفت: یکهزارو ۴۹۴ عنوان کتاب در حوزه‌های ایران‌شناسی، ادبیات داستانی معاصر و کلاسیک، هنر، اسلام‌شناسی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، انقلاب اسلامی، دین و دفاع مقدس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

هفتادویکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت سه شنبه (۲۳مهر ۹۸) افتتاح و چهارشنبه فعالیت خود را آغاز می کند.

نمایشگاه فرانکفورت (FBF) از ۲۴ الی ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در شهر فرانکفورت کشور آلمان برگزار می گردد.این  نمایشگاه(FBF) بزگترین نمایشگاه کتاب جهان براساس شمار ناشران حضور یافته و نیز تعداد بازدید کنندگان است. نمایندگانی از شرکت های نشر کتاب و چند رسانه ای از تمام دنیا به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می آیند تا درباره حقوق بین المللی چاپ کتاب و هزینه های صدور مجوز (در زمینه کتاب) مذاکره کنند. نمایشگاه کتاب فرانکفورت یک رویداد بازاریابی مهم برای رونق کتاب ها و نیز برای تسهیل مذاکره درباره فروش بین المللی و حقوق صدور مجوز می باشد. نمایشگاه کتاب فرانکفورت منشأ نورآوری های دیگری است که بدون این رویداد نمی توانستند وجود داشته باشد؛ این نوآوری ها پیوند نزدیکی با اهداف و ساختار مدیریتی نمایشگاه کتاب فرانکفورت دارند . ٧٠٠٠ غرفه دار از بیش از ١٠٠ کشور و یش از ٢٨٦٠٠٠ بازدید کننده در مدت ٥ روز در این رویداد شرکت می کنند. نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان مهم ترین نمایشگاه کتاب در دنیا، برای معاملات و تجارت بین المللی در نظر گرفته شده است. 

  • منبع خبر : ایران آنلاین