ایران شانس هفدهم قهرمانی در جام جهانی/ آلمان و برزیل در صدر!
ایران شانس هفدهم قهرمانی در جام جهانی/ آلمان و برزیل در صدر!

یک موسسه سوییسی برای بار دوم و با استفاده از نرم افزار آنالیزش شانس تیم‎ها برای قهرمانی، رسیدن به نیمه نهایی، یک چهارم و … در جام جهانی را بررسی کرده است.  آنالیزهای موسسات مالی و بانکی فقط مختص مسائل مربوط به اقتصاد نیست و برای بار دوم موسسه سوییسی «یو بی اس» اقدام به […]

یک موسسه سوییسی برای بار دوم و با استفاده از نرم افزار آنالیزش شانس تیم‎ها برای قهرمانی، رسیدن به نیمه نهایی، یک چهارم و … در جام جهانی را بررسی کرده است.

 آنالیزهای موسسات مالی و بانکی فقط مختص مسائل مربوط به اقتصاد نیست و برای بار دوم موسسه سوییسی «یو بی اس» اقدام به پیش‏‌بینی شرایط تیم‎ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کرده است.

۴ سال پیش این موسسه برزیل را قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ پیش‎بینی کرده بود که البته پیش‏‌بینی درستی نبود و آلمان قهرمان شد. این موسسه برای پیش‏ بینی‏‌اش فاکتورهای میزبانی و عملکردهای قبلی به اضافه سیستم امتیازدهی «الو» که مخصوص خودش است را به کار می‏‌گیرد. در این آزمایش بیش از ۱۰ هزار شبیه‏‌سازی انجام می‏‎شود و برای تعیین نتیجه عملکردهای قبلی و نتایج دیدارهای قبل مقابل یکدیگر و … مد نظر گرفته می‏‌شود.

همچنین روند راهیابی به جام جهانی و عملکرد تیم‎ها در ادوار گذشته هم در نتیجه این شبیه‌‏سازی تاثیرگذار است. طبق شبیه‏‌سازی جدید این موسسه آلمان بیشترین شانس را برای قهرمانی در جام جهانی روسیه دارد و بعد از آن برزیل و اسپانیا در رده‌‏های بعد هستند.

همچنین بر اساس این پیش‏‌بینی ایران شانس هفدهم قهرمانی در جام جهانی است و آمار جالبی هم دارد. شانس ایران برای دوم شدن در گروهش ۲۱.۴ درصد، اول شدن در گروه ۹.۴ درصد، رسیدن به یک چهارم نهایی ۱۴.۲ درصد، رسیدن به نیمه نهایی ۵.۶ درصد، دوم شدن در جام جهانی ۱.۷ و قهرمانی‌اش ۰.۴ درصد است.