ایران ناجی مردم کردستان عراق از دست داعش بود/جمهوری اسلامی گزینه خوبی برای میانجی گری است
ایران ناجی مردم کردستان عراق از دست داعش بود/جمهوری اسلامی گزینه خوبی برای میانجی گری است

محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد با اشاره به تغییر موضع مسئولان اقلیم کردستان عراق درباره جدایی طلبی و فراهم شدن زمینه تعامل و گفتگو با بغداد، گفت: دولت مرکزی عراق موافق به گفت وگو و رفع مشکلات اقلیم کردستان است […]

محمدجواد جمالی نوبندگانی

محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد با اشاره به تغییر موضع مسئولان اقلیم کردستان عراق درباره جدایی طلبی و فراهم شدن زمینه تعامل و گفتگو با بغداد، گفت: دولت مرکزی عراق موافق به گفت وگو و رفع مشکلات اقلیم کردستان است که در صورت تمایل ایران می تواند میانجی خوبی برای آنها باشد.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران همواره سوابق طولانی در راستای همکاری و تعامل با کشور عراق و مردم اقلیم کردستان داشته از این رو زمینه خوبی برای فراهم کردن بستر رفع مسائل و مشکلات پیش آمده در این کشور را دارد.
وی در ادامه یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران به درخواست کشور عراق و مسئولان اقلیم کردستان به مقابله با ترورست های تکفیری داعش برخواست از این رو کشورمان می تواند میانجی خوبی بین مسئولان باشد.
جمالی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم پای کشورهای خارجی برای رفع مشکلات کشورهای منطقه به خاورمیانه باز شود زیرا آنها بیشتر به دنبال تامین منافعشان هستند. از این رو کشورهای همسایه و بازیگران منطقه ای دارای ظرفیت مناسبی برای رفع مسائلشان تلقی می شوند.