ایران و ژاپن فینالیست آسیا می‌شوند
ایران و ژاپن فینالیست آسیا می‌شوند

سرمربی و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد دارد ایران و ژاپن دو تیمی هستند که قابلیت رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا را دارند. به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  علی دایی درباره پیش بینی اش از جام ملت های آسیا و قهرمان این دوره از بازی ها که به میزبانی امارات برگزار می […]

سرمربی و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد دارد ایران و ژاپن دو تیمی هستند که قابلیت رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا را دارند.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  علی دایی درباره پیش بینی اش از جام ملت های آسیا و قهرمان این دوره از بازی ها که به میزبانی امارات برگزار می شود، گفت: فکر می کنم ژاپن گزینه قهرمانی است اما ایران هم در سطح خوبی قرار دارد و آماده است که نمایش مطلوبی داشته باشد. امیدوارم که ما به فینال برسیم.

وی افزود: ژاپن در جام جهانی روسیه نشان داد که می تواند عالی بازی کند و این تیم خیلی پیشرفت کرده است. بنابراین فکر می کنم اگر ایران و ژاپن در مراحل ابتدایی و پیش از فینال با هم روبرو نشوند، بیشترین شانس را برای بازی با هم در فینال جام ملت ها دارند.

دایی با اشاره به تیم ملی ایران گفت: تیم ما هم طی دو سه سال گذشته واقعا پیشرفت کرده است. بازیکنان ایران مدت زمان زیادی با هم بوده اند و درک خوبی بین آنها وجود دارد.

سرمربی و کاپیتان پیشین تیم ملی که رکورددار گلزنی در جام ملتهای آسیا هم هست، در خصوص شاگردان کارلوس کی روش تصریح کرد: فکر می کنم اگر به فینال برسیم علیرضا جهانبخش یکی از بازیکنان کلیدی ایران خواهد بود. سامان قدوس هم دیگر بازیکنی است که می تواند نمایش خوبی در جام ملت ها داشته باشد.

دایی درباره مهدی طارمی خاطرنشان کرد: مهدی طارمی در صورتی که در پست خودش در نوک حمله بازی کند می تواند آقای گل جام ملت ها شود. اما این بستگی به تاکتیک های سرمربی تیم ملی دارد. البته مهاجمان خوب دیگری هم در آسیا هستند که برای این عنوان چالش خواهند داشت.

وی همچنین در خصوص سردار آزمون گفت: سردار آزمون بازیکن بزرگی است که می توانند در سال پیش رو در تیم های بزرگ اروپایی بازی کند.

سرمربی پیشین تیم ملی درباره دلایل ناکامی ایران در قهرمانی در آسیا برای سالهای زیاد، گفت: دلایل زیادی وجود دارد که برای مدت طولانی قهرمان نشده ایم. به عنوان مثال ما در سال ۱۹۹۶ باید قهرمان می شدیم اما مقابل عربستان در پنالتی شکست خوردیم و من یکی از پنالتی ها را از دست دادم.

دایی ادامه داد: فکر می کنم بهترین بازی ما در سال ۱۹۹۶ در امارات جایی بود که به عنوان سوم رسیدیم در حالی که شایسته قهرمانی بودیم. بسیار عالی بازی کردیم ولی متاسفانه قهرمان نشدیم./منبع مهر