ایران ۲ – امارات یک/ طارمی – آزمون نسخه تیم بنتو را پیچیدند
ایران ۲ – امارات یک/ طارمی – آزمون نسخه تیم بنتو را پیچیدند
تیم ملی فوتبال ایران در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل امارات به برتری ۲ بر یک دست پیدا کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل امارات به برتری ۲ بر یک دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۸:۳۰ امشب، سوم بهمن ماه، در گروه C به میزبانی ورزشگاه اجوکیشین سیتی به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

پیش از آغاز این دیدار ایران با ۶، امارات با ۴، فلسطین با یک و هنگ کنگ بدون امتیاز در رده‌های اول تا چهارم گروه C قرار گرفته بودند.

با وجود پیروزی ۳ بر صفر فلسطین مقابل هنگ کنگ، امارات با تفاضل گل بهتر در رده دوم ایستاد و در دور حذفی حریف تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی شد. در نهایت ایران با ۹ امتیاز، امارات با ۴ امتیاز و تفاضل گل ۱+، فلسطین با ۴ امتیاز و تفاضل گل صفر و هنگ کنگ بدون امتیاز در رده‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی گروه C قرار گرفتند.

به احتمال زیاد تیم ملی فوتبال ایران هم در دور حذفی به مصاف تیم ملی سوریه خواهد رفت.

ایران ۲ – امارات یک

گل‌: مهدی طارمی در دقایق ۲۶ و ۶۵ برای ایران، یحیی الغسانی در دقیقه ۳+۹۰ برای امارات

کارت زرد: صادق محرمی دقیقه ۴۱ و محمد حسین کنعانی زادگان دقیقه ۶۱ از ایران، طحنون الزعابی دقیقه ۵۴ و خالد ابراهیم ۷۲ از امارات

کارت قرمز: –

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی(۴۴ رامین رضاییان)، سامان قدوس(۶۷ امید ابراهیمی)، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی(۶۷ محمد محبی)، علی قلی‌زاده(۶۶ علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی، سردار آزمون(۸۷ رضا اسدی).

ترکیب امارات: خالد عیسی، زاید سلطان، خالد ابراهیم(۷۴ علی الحمدی)، خالد الهاشمی، بدر ناصر، حارب عبدالله، طحنون الزعابی(۵۷ کایو کاندو)، عبدالله رمضان، ماجد راشد، علی صالح و یحیی الغسانی

 

صحنه‌های مهم بازی

نیمه اول

این دیدار از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد.

با ترکیب هجومی ایران تحت هدایت امیر قلعه‌نویی، بازی از ابتدا در اختیار ایران بود و تلاش زیادی برای گلزنی داشتند اما تنها یک ضربه داخل چارچوب داشتند که خالد عیسی کار سختی برای مهار آن نداشت.

در دقیقه ۱۸ بازی، سردار آزمون روی ارسال احسان حاج صفی با سر به توپ ضربه زد اما در چارچوب جای نداشت و خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۴ پس از ارسال پشت مدافعان مهدی طارمی با عبور توپ از بالای دستان دروازه‌بان، موقعیت خوبی برای سردار آزمون ایجاد کرد اما دخالت مدافع امارات نگذاشت تا او دروازه خالی حریف را باز کند.

گل اول برای ایران در دقیقه ۲۶ توسط مهدی طارمی به ثمر رسید. پس از پاس علی قلی‌زاده به سردار آزمون، او توپ را بلافاصله با ارسال کوتاه به سمت دروازه حریف فرستاد تا طارمی در فضای خالی پشت دفاع حریف در موقعیت تک به تک موفق به گلزنی شود.

دقیقه ۳۴ علی قلی‌زاده روی ارسال حاج صفی موفق شد با ضربه سر دروازه امارات را باز کند که با بررسی VAR این گل مردود اعلام شد.

در دقیقه ۴۴ صادق محرمی پس از توپ‌گیری از بازیکن حریف از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا با برانکارد از زمین خارج شود و رامین رضاییان وارد ترکیب شود.

نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۱ آزمون پس از دفع ناقص بازیکن حریف روی ارسال بلند، توپ را کنترل کرد و سپس ضربه خطرناکی به توپ زد که با فاصله کم از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸ ضربه از راه دور عبدالله رمضان با فاصله بسیار کمر از کنار دروازه ایران بیرون رفت.

دقیقه ۵۹ خطای حسین کنعانی زادگان روی یحیی الغسانی با بررسی VAR و سپس تصمیم داور به دنبال بازدید آن از طریق مانیتور کنار زمین، خطای پنالتی اعلام شد.

دقیقه ۶۳ علیرضا بیرانوند به درستی مسیر ضربه الغسانی را پیش بینی کرد و ضربه پنالتی امارات را مهار کرد.

گل دوم ایران ایران در دقیقه ۶۵ بازی روی همکاری دوباره سردار و طارمی به ثمر رسید. آزمون پس از اشتباه مدافع حریف به توپ رسید و آن را به طارمی پاس داد که شماره ۹ ایران توپ را با ضربه محکم از بالای دستان خالد عیسی عبور داد و دومین گل ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۶۷ پس از دو پاس گل برای طارمی، این مهاجم فرصت خوبی پیدا کرد تا آزمون را صاحب موقعیت گلزنی کند که در این امر موفق بود و موقعیت تک به تک آزمون به گل تبدیل شد اما به دلیل حضور او در موقعیت آفساید، داور این گل را مردود اعلام کرد.

در دقیقه ۸۱ محمد محبی سومین گل ایران را به ثمر رساند اما این گل هم رد شد. پیش از اینکه محبی موفق شد ضربه بلوکه شده علیرضا جهانبخش را وارد دروازه امارات کند، در آغاز حمله ایران او روی بازیکن حریف مرتکب خطا شده بود که بررسی داور از طریق نمایشگر کنار زمین آن را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۸۶ آزمون فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او در محوطه جریمه امارات با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳+۹۰ روی پاس بلند به زمین ایران، یحیی الغسانی به توپ رسید و اگرچه علیرضا بیرانوند روی شوت او اثر گذاشت اما توپ وارد دروازه شد تا اولین گل امارات به ثمر برسد.

تیم ملی فوتبال ایران در نهایت موفق شد این بازی را با نتیجه ۲ بر یک پشت سر بگذارد.

این گزارش به روز رسانی شده است.