اینترنت پر سرعت به ۶۲ هزار شهروند تهرانی واگذار می‌شود
اینترنت پر سرعت به ۶۲ هزار شهروند تهرانی واگذار می‌شود
سیدمجید صدری با تشریح مجموعه فعالیت‌های انجام شده به منظور تجهیز اینترنت خانگی به VDSL در سراسر کشور گفت: بر اثر این اقدامات، ظرفیت‌سازی تبدیل ۲۴۸ هزار پورت اینترنت پر سرعت و واگذاری به ۶۲ هزار مشترک در تهران انجام شده است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن اعلام مطلب فوق اظهار کرد: فرایند تکمیل زیرساخت‌ها در مراکز مخابراتی جهت ارایه VDSL به مشتریان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و در تلاشیم تا با ارائه اینترنتی با حداقل چهار برابر سرعت فعلی، علاوه بر تامین رضایت مشتریان، در توسعه و پیشرفت کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت و استفاده عمومی از پهنای باند پرسرعت که نیاز جامعه امروز است، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.”واگذاری اینترنت پر سرعت به ۶۲ هزار شهروند تهرانی”

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از برنامه‌ریزی کلی برای اجرای جایگزینی اینترنت VDSL به عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL در کل کشور خبر داد و گفت: با حمایت‌های وزیر ارتباطات و کوشش جهادی کارکنان تلاشگر شرکت مخابرات ایران، فرآیند نصب تجهیزات در مناطق دارای امکانات با سرعت مطلوبی در حال انجام است و در تلاشیم به زودی گستره پوشش VDSL را به سطح کشوری تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰هزار مشترک مخابرات ایران در تهران درخواست ارتقا داده‌اند، گفت : با تلاش متخصصان شرکت مخابرات ایران واگذاری به مابقی هم با سرعت در حال انجام است.

صدری، امر توسعه و تامین حداکثری خدمات موردنیاز مشتریان در شرکت مخابرات ایران را امری ضروری دانست و افزود : همزمان با عملیات توسعه کمی در سراسر کشور، به دنبال تحقق کیفیت حداکثری هستیم تا نیازهای تمام مشتریان اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران به خوبی تامین شود.”واگذاری اینترنت پر سرعت به ۶۲ هزار شهروند تهرانی”

پیش از ایجاد شبکه اینترنت، نسل قبلی شبکه‌های رایانه‌ای جهان‌گستر به نام بیت‌نت در دنیا به کار می‌رفت. به گفتهٔ سیاوش شهشهانی، قائم‌مقام سابق پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، این مرکز در ایران در سال ۱۳۶۸ ه‍.خ (معادل ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰) برای اولین بار به شبکهٔ بیت‌نت متصل شد؛ هدف این کار ارتباط علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های دنیا بود.شبکهٔ بیت‌نت با شبکهٔ اینترنتی که امروز استفاده می‌شود تفاوت‌های بسیار داشت. استفادهٔ اصلی که از آن می‌شد دریافت و ارسال نامه‌های الکترونیکی بود. سیاوش شهشهانی، قائم‌مقام آن زمان پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، در مصاحبه‌ای می‌گوید: «وقتی عضویت ما را تصویب کردند یک بند جدید هم به تعهدات اعضا اضافه کردند و آن این که از شبکه برای تبلیغات مذهبی استفاده نشود.»یکی دیگر از تعهدات این بود که هیج عضوی نباید جلوی عبور اطلاعات از کشوری به کشور دیگر را بگیرد. محمد جواد لاریجانی فردی بود که تعهدات لازم برای برقراری این اتصال را پذیرفت و توافق‌نامه را امضا کرد. مرکز در ابتدا از طریق اتصال با شماره‌گیری و با استفاده از خط تلفن به دانشگاهی در اتریش متصل شد. پس از آن یک خط استیجاری با دانشگاه وین برقرار شد. این اتصال از سال ۱۹۹۳ به شکل رسمی درآمد.
  • منبع خبر : ایسنا