باج‌دهی آل‌سعود به رسانه‌های بین‌المللی برای حفظ حکومت خود
باج‌دهی آل‌سعود به رسانه‌های بین‌المللی برای حفظ حکومت خود
یک روزنامه لبنانی اعلام کرد که آل سعود با باج دادن به رسانه های بین المللی برای پوشش یکجانبه تحولات یمن و سرپوش نهادن بر جنایت ریاض، تلاش می کند حکومتش را حفظ کند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد روزنامه لبنانی «البناء» از سکوت جامعه بین المللی و همچنین رسانه‌های جهانی در قبال جنایت‌های وحشیانه رژیم سعودی علیه مردم یمن به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، این روزنامه در این خصوص تأکید کرد: جنایت‌های رژیم سعودی تنها به کشتار بی رحمانه ملت یمن محدود و محصور نمی‌شود و ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است که ازجمله آنها می‌توان به عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها و همچنین سرکوب مخالفان داخلی، اشاره کرد.

این روزنامه در ادامه آورده است: به دلیل جنایت‌های رژیم سعودی علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن، بیماری وبا به صورت گسترده در این کشور شیوع پیدا کرده است و این یک جنایت هولناک و ضد حقوق بشری محسوب می‌شود.

در ادامه این یادداشت آمده است: حوادث کنونی یمن کشتار گسترده‌ای است که غیرنظامیان را هدف قرار داده است. ائتلاف عربی و آمریکا و انگلیس از چهار سال پیش بزرگترین جنایت‌ها را علیه یمنی‌ها مرتکب شده‌اند.

این روزنامه تأکید کرده است: رسانه‌های غربی نقش مشکوکی در زمینه پوشش تحولات یمن ایفا می‌کنند و به ائتلاف متجاوز عربستان فرصت‌های متعددی برای ادامه کشتارهایش می‌دهند. به نظر می‌رسد که آل سعود با باج دادن به رسانه‌های بین المللی برای پوشش یکجانبه تحولات یمن و سرپوش نهادن بر جنایت ریاض، تلاش می‌کند حکومتش را حفظ کند.

  • منبع خبر : مهر