بارسلونا – رئال مادرید؛ پادشاهان در اندیشه خراب کردن جشن قهرمانان
بارسلونا – رئال مادرید؛ پادشاهان در اندیشه خراب کردن جشن قهرمانان

دویست و هفتاد و یکمین ال‌کلاسیکو در حالی از ساعت۲۳:۱۵ یکشنبه شب به میزبانی بارسلونا انجام می‌شود که برای اولین بار از فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷  قبل از جدال دور برگشت، قهرمانی یکی از ۲ تیم قطعی شده است. بیش از اینکه گرفتن گارد افتخار توسط رئال مادرید برای بارسلونا در بازی هفته سی و ششم لالیگا […]

دویست و هفتاد و یکمین ال‌کلاسیکو در حالی از ساعت۲۳:۱۵ یکشنبه شب به میزبانی بارسلونا انجام می‌شود که برای اولین بار از فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷  قبل از جدال دور برگشت، قهرمانی یکی از ۲ تیم قطعی شده است.

بیش از اینکه گرفتن گارد افتخار توسط رئال مادرید برای بارسلونا در بازی هفته سی و ششم لالیگا مهم باشد، حفظ غرور برای رئال و  باشکوه‌تر کردن جشن قهرمانی برای بارسلونا، اهمیت دارد. رئال مادرید پس از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان اروپا، می‌آید تا اجازه ندهد بارسلونا به عنوان اولین تیم تاریخ، یک فصل لالیگا را بدون شکست به پایان ببرد. البته پیروزی برای رئال مادرید نفع دیگری هم دارد؛ امیدوار شدن به نایب‌قهرمانی. بارسلونا بعد از حذف شوک‌آور در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، برای بیست و پنجمین بار جام حذفی اسپانیا را بالای سر برد و هفته گذشته قهرمانی در لالیگا را قطعی کرد. فاصله بارسلونا، قهرمان ۸۶ امتیازی با رئال مادرید، تیم ۷۱ امتیازی رده سومی،گویای اختلاف سطح ۲ تیم در فصل جاری لالیگاست.

 رئال بدون واران

رئال مادرید علاوه بر قرار داشتن در موضع پایین‌تر نسبت به بارسلونا در لالیگا، مصدومان زیادی دارد. واران، ایسکو و کارواخال به دلیل مصدومیت به این جدال بزرگ نمی‌رسند اما بارسلونا مصدوم و محروم خاصی ندارد.

 رویارویی‌های قبلی

در ۲۷۰ رویارویی قبلی، بارسلونا با ۱۱۲ پیروزی اوضاع بهتری دارد. رئال مادرید ۹۹ بار پیروز شده و ۵۹ جدال هم برنده نداشته است. در لالیگا، ۲ تیم ۱۷۵ بار مقابل هم ایستاده‌اند که این بار رئال مادرید با ۷۲ پیروزی نسبت به رقیب برتر است و بارسلونا ۷۰ بار مچ رقیب را خوابانده است.

نکات کلیدی

*آخرین بار در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷، ال‌کلاسیکو در حالی برگزار شد که یک تیم (رئال مادرید) قهرمانی خودش را قبل از شروع رقابت قطعی کرده بود. آن بازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با برتری ۴ بریک مقتدرانه رئال مادرید به پایان رسید.

*بارسلونا در صورت پیروزی برای اولین بار از فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ هر ۲ ال‌کلاسیکو رفت و برگشت را با ۳ امتیاز خاتمه می‌دهد.

*آخرین پیروزی رئال مادرید در نوکمپ در بازی برگشت فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ رخ داد؛ جایی که این تیم ۱۰ نفره در ورزشگاه رقیب به برتری رسید.

 ترکیب احتمالی

بارسلونا: تراشتگن، آلبا، اومتیتی، پیکه، روبرتو، بوسکتس، اینیستا، راکیتیچ، کوتینیو، مسی و سوارس

 رئال مادرید: ناواس، راموس، ناچو، مارسلو، واسکس، مودریچ،کروس، کاسیمیرو،  آسنسیو، بنزما و رونالدو