بارش باران در برخی شهرهای شمالی/ تهران فردا خنک‌تر می‌شود
بارش باران در برخی شهرهای شمالی/ تهران فردا خنک‌تر می‌شود
کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در سواحل خزر و 3 استان شمالی بارش باران پیش‌بینی می‌شود در همین مدت در مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل ،آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده خواهیم داشت.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد فریبا گودرزی در تشریح آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار داشت: بعد از ظهر امروز رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقت در خراسان شمالی پیش بینی می‌شود و در بقیه مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور نظیر استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و خصوصاً زابل ‌گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های یزد، سمنان، تهران، قم، اصفهان و مرکزی هم با شدت کمتر این شرایط ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در سه روز آینده در مناطقی نظیر سواحل خزر و سه استان شمالی بارش باران پیش‌بینی می‌شود در همین مدت در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل ،آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، رشد ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

‌وی با اشاره به اینکه در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود، افزود: همچنین خلیج فارس و دریای عمان فردا مواج است.

وی بیان کرد: روز یکشنبه آینده با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر، دما در این مناطق کاهش می‌یابد و در سواحل خزر و همچنین استان اردبیل و شمال غرب کشور، بارش خواهیم داشت بارش که در سواحل خزر‌ بیشتر خواهد بود.

وی افزود: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری بود و کمینه دما به ۲۵ درجه رسید و صبح فردا بیشینه دما در تهران ۳۷ درجه خواهد بود و این شرایط روز پنجشنبه نیز ادامه دارد، اما روز جمعه بیشینه دمای‌ تهران به ۳۶ درجه می‌رسد و تهران کمی خنک‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد:‌ طبق معمولِ این روزها، فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان است همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر، اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر و زنجان با کمی دمای ۱۵ درجه بالای صفر جزو خنک‌ترین مراکز استان هستند.

  • منبع خبر : فارس