بازارچه‌های نوروزی سهم زیادی در رونق اقتصادی صنایع‌دستی دارند
بازارچه‌های نوروزی سهم زیادی در رونق اقتصادی صنایع‌دستی دارند

یک هنرمند فعال در زمینه چرم معتقد است: بازارچه‌های نوروزی، بزرگ‌ترین بازارهای فروش صنایع دستی در جهان هستند و سهم زیادی در رونق اقتصادی صنایع‌دستی دارند. نیما ذاکری سعید از هنرمندان فعال در حوزه صنعت چرم،‌ گفت: بسیاری از هنرمندان صنایع دستی، حاصل فعالیت خود در ماه‌های پایانی سال را در این بازارچه‌ها ارائه می‌کنند […]

یک هنرمند فعال در زمینه چرم معتقد است: بازارچه‌های نوروزی، بزرگ‌ترین بازارهای فروش صنایع دستی در جهان هستند و سهم زیادی در رونق اقتصادی صنایع‌دستی دارند.

نیما ذاکری سعید از هنرمندان فعال در حوزه صنعت چرم،‌ گفت: بسیاری از هنرمندان صنایع دستی، حاصل فعالیت خود در ماه‌های پایانی سال را در این بازارچه‌ها ارائه می‌کنند و به فروش آن دلخوش هستند. چراکه این بازارچه‌ها در همه استان‌ها برگزار می‌شود و نقش مهمی در معرفی فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه از ایران دارد.

به گفته این هنرمند فعال در زمینه چرم، با توجه به این که، این بازارچه‌ها در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، صنایع دستی، پوشاک و غذاهای محلی هر استان، در آن به نمایش درمی‌آید و مسافرانی که به هر کدام از مناطق ایران سفر می‌کنند می‌توانند با خرید صنایع دستی، بخشی از هویت و فرهنگ آن شهر و خطه از ایران را با خود به ارمغان ببرند.

ذاکری سعید با اشاره به این که برخی استان‌ها گردشگرپذیرند گفت: بعضی شهرها چون گرکان، شیراز، اصفهان، تبریز، زنجان، مشهد و قم و استان‌هایی چون گیلان و مازندران در تابستان و عید نوروز مقصد گردشگری هستند. بنابراین برگزاری بازارچه‌های نوروزی در این شهرها و استان‌ها از فروش بسیار بالایی برخوردار است به همین خاطر باید شرایطی فراهم شود که هنرمندان از استان‌ها و شهرهای مختلف بتوانند به این مناطق بیایند.

او در پاسخ به این که وضع بازارچه‌های نوروزی در استان‌های دورافتاده چگونه است بیان کرد: خوب است معاونان صنایع دستی در استان‌های مختلف، با یکدیگر در تعامل باشند برای مثال، سیستان و بلوچستان به کرمان نزدیک است و کرمان از جمله شهرهای پرگردشگر. در نتیجه هنرمندان این استان می‌توانند به کرمان بروند و محصولات خود را در بازارچه‌های نوروزی آن شهر به فروش برسانند.