بازار سهام روند صعودی در پیش گرفت
بازار سهام روند صعودی در پیش گرفت
شاخص کل بورس در ۱۵ دقیقه آغازین معاملات امروز بورس تهران با حدود ۱۳ هزار واحد رشد بار دیگر وارد کانال ۱.۵ میلیون واحد شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد   شاخص کل بورس در ۱۵ دقیقه آغازین معاملات امروز بورس تهران با حدود ۱۳ هزار واحد رشد بار دیگر وارد کانال ۱.۵ میلیون واحد شد.” بازار سهام روند صعودی در پیش گرفت”

تا این لحظه وبملت، خودرو و فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای تاپیکو شبندر و خمحرکه بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص داشته‌اند.

براساس اظهارات برخی از مخاطبان روند فروش سهام عدالت که طی حدود دو ماه گذشته کندتر از قبل شده بود در این هفته از سرگرفته شده و برخی از کارگزاری‌ها در حال واریز مبالغی از پول فروش سهام مشتریان خود کرده است.

ارزش سهام عدالت ۵۲۳ هزار تومانی نیز در این هفته به کمترین حد خود طی دو ماه اخیر یعنی ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که برای این هفته پیش‌بینی می‌شد این سهام برای حقوقی‌ها جذاب باشد و به دنبال خرید آن باشند.

اظهارات برخی از مخاطبان نیز از واریزی‌های جدید سهام عدالت در این هفته حکایت دارد.

روح الله دهقان، مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران خبر داد:” بازار سهام روند صعودی در پیش گرفت”

بورس پرس در این باره نوشت: نقص فنی امروز سامانه ، مورد و مشکل جدیدی بوده که در گذشته وجود نداشت. بررسی‌های چند جانبه نشان داد فرایندهای کارکرد سامانه معاملات فرابورس درست بوده اما رفتارهای سامانه عادی نیست.

محمدعلی دادور، مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در خصوص رونده پرونده این پالایشگاه برای ورود به بازار سرمایه به بورس ۲۴  گفت:

ستاره خلیج فارس روزانه۴۲۰ هزار بشکه میعانات گازی را پالایش می کند و برنامه رسیدن به پالایش روزانه تا ۵۴۰ هزار بشکه را نیز در برنامه دارد.

نکته مهم اینجاست که حجم زیادی معادل ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو وام ارزی برای ساخت این مجموعه گرفته شده که تا حدودی ساختار مالی شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.

با این اوصاف تلاش‌ها برای حل این مشکل جدید ادامه دارد ولی نمی‌توان زمان خاصی برای رفع اختلال اعلام کرد. حتی ممکن است امروز به نتیجه نرسد. در صورت رفع نقص فنی، مراتب بلافاصله اطلاع‌رسانی و با تصمیم مدیران فرابورس، زمان سفارش گیری و انجام معاملات تعیین و اعلام خواهد شد.

 

  • منبع خبر : مهر