بازتاب دیدار سه جانبه رهبران مقاومت در رسانه‌های عبری/ چه پیامی به رژیم صهیونیستی رسید؟
بازتاب دیدار سه جانبه رهبران مقاومت در رسانه‌های عبری/ چه پیامی به رژیم صهیونیستی رسید؟
دیدار سه جانبه سید حسن نصر الله، زیاد النخاله و صلاح العاروری موجی از وحشت را در میان رسانه‌های صهیونیستی به وجود آورده است.

دیدار سه جانبه سید حسن نصر الله، زیاد النخاله و صلاح العاروری موجی از وحشت را در میان رسانه‌های صهیونیستی به وجود آورده است.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، تقریبا تمام رسانه‌های صهیونیستی و کانال‌های خبری این رژیم این خبر را بازتاب داده و به گمانه زنی در مورد علت برگزاری آن پرداختند.

صفحه خبری اینتل تایمز که خود را نزدیک به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی معرفی می‌کند، با انتشار تصویری از این نشست صرفا به انتشار خبر مربوط به آن پرداخت.

اما کانال خبری عبری زبان کود کود اعلام کرد، در ساعات اخیر رهبران حزب الله، جهاد اسلامی فلسطین و حماس نشستی برگزار و سه طرف همکاری محور مقاومت علیه اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بین پایگاه عبری زبان نیوز اسرائیل در گزارشی تحلیلی از این نشست آن را بی ارتباط با سفر اخیر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بیروت و دیدارش با این رهبران ندانست و افزود: نشست سه جانبه در حالی همزمان با سفر وزیر امور خارجه ایران برگزار می‌شود که اطلاعاتی در مورد آماده سازی طرف‌های (محور مقاومت) جهت جنگی فراگیر و رو در رو با اسرائیل منتشر می‌شوند.

رامی یتسهار نویسنده این گزارش در ادامه مدعی شد، ایران صرفا به افتخارات و پیروزی‌های گذشته خود تکیه نمی‌کند، بلکه از شدت گرفتن روز افزون شرایط در کرانه باختری کمال استفاده را برده و به دنبال تشکیل جبهه یکپارچه و متحد فلسطینی جهت حضور در جنگ چند جبهه‌ای است.

او در ادامه نوشت: نصر الله امروز شنبه نشستی غیر عادی با حضور زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی (فلسطین) و صلاح العاروری رهبر حماس را در بیروت میزبانی کرد.

روزنامه معاریو در تیتر این موضوع نوشت: رهبران حماس و جهاد اسلامی با نصر الله دیدار و از این طریق پیامی برای اسرائیل ارسال کردند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، شبکه تلویزیونی المیادین در این رابطه اعلام کرد، در نشست مذکور آخرین تحولات بررسی و نحوه تعامل قدرت‌های مقاومت با دشمن صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه گزارش تاکید شده است، این نشست دقیقا در سایه تشنج‌های امنیتی اخیر شکل گرفته در مرز شمالی (فلسطین اشغالی) برگزار شد و به گفته رسانه‌های لبنانی سه طرف تحولات امنیتی و هماهنگی بین گروه‌های مقاومت به ویژه بین گروه‌های فلسطینی و لبنانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاریو سپس به نقل قول از سید حسن نصر الله در جریان دیدار با حسین امیر عبداللهیان پرداخت و نوشت: مقاومت در لبنان و فلسطین در بهترین شرایط خود قرار داشته و اگر صهیونیست‌ها در چارچوب محاسبات غلط خود دست به اقدامی بزنند با واکنش پشیمان کننده مواجه خواهند شد.

پایگاه خبری واللا نیوز هم در خبری در این رابطه تاکید کرد نشست مذکور در سایه تهدیدهای اخیر اسرائیل برگزار شد.

یسرائیل هیوم نیز ترجیح داد پیام این نشست را مستقیما به اطلاع صهیونیست‌ها رسانده و در تیتر خود آورد: هر اقدام احمقانه از سوی اسرائیل با واکنشی سخت مواجه خواهد شد.

در بخشی از گزارش یسرائیل هیوم آمده است: این نشست بعد از سفر وزیر خارجه ایران به بیروت انجام می‌شود، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیروز اعلام کرده بود که از رهبران گروه‌های فلسطینی شنیده است آنها از هر زمان دیگری برای مقابله با اسرائیل آماده تر هستند.