بازدهی شاخص فرابورس به ۸ درصد رسید
بازدهی شاخص فرابورس به ۸ درصد رسید

شاخص کل فرابورس ایران(آیفکس) در هفته ای که گذشت در ارتفاع ۹۴۸ واحدی قرار گرفت تا بازدهی خود در سالجاری را به عدد ۸ درصد برساند.  نگاهی به دادوستدهای بازارهای مختلف فرابورس ایران در هفته گذشته  نشانگر آن است که یک هزار و ۳۲۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال […]

شاخص کل فرابورس ایران(آیفکس) در هفته ای که گذشت در ارتفاع ۹۴۸ واحدی قرار گرفت تا بازدهی خود در سالجاری را به عدد ۸ درصد برساند.

 نگاهی به دادوستدهای بازارهای مختلف فرابورس ایران در هفته گذشته  نشانگر آن است که یک هزار و ۳۲۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال در این مدت در بازارهای ۹گانه فرابورس در ۲۸۳ هزار نوبت معاملاتی دست به دست شده است.

از این میان، ۶۳۹ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم مورد مبادله قرار گرفت و در بازار پایه نیز ۵۶۸ میلیون سهم به ارزش ۸۳۱ میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت.

در بازار ابزارهای نوین مالی هم ۱۲۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در هفته گذشته نقل ‌و انتقال یافت که بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی در اختیار اوراق بدهی قرار گرفت. بدین ترتیب ۴ میلیون ورقه بدهی به ارزش ۳ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال میان معامله گران دست به دست شد.

همچنین در این بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز در هفته ای که گذشت در ارتفاع ۹۴۸ واحدی قرار گرفت تا بازدهی خود در سالجاری را به عدد ۸ درصد برساند.

این گزارش می افزاید: در میان معاملات خرد بازار سهام و غیر سهام نیز در هفته گذشته، گروه هتل و رستوران با در اختیار گرفتن ۱۶ درصد از سهم کل و ۴۲۰ ریال از ارزش مبادلات، در صدر صنایع فرابورسی قرار گرفت که صدرنشینی این گروه تحت تاثیر عرضه اولیه سهام نخستین هتل بازار سرمایه در روز ۱۲ شهریورماه بود. رتبه دوم به لحاظ بیشترین ارزش مبادلاتی هم به گروه فلزات اساسی تعلق گرفت که ۱۴ درصد از ارزش کل را در اختیار داشت.