آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حقی برای بازدید از مراکز نظامی ایران ندارند
آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حقی برای بازدید از مراکز نظامی ایران ندارند

  نماینده مردم تهران در مجلس گفت: طبق برجام، آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حقی برای بازدید از مراکز نظامی ایران ندارند. مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ادعای آمریکایی‌ها برای بازدید از مراکز نظامی ایران، گفت: تنها مرجع رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و […]

 

کواکبیان

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: طبق برجام، آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حقی برای بازدید از مراکز نظامی ایران ندارند.

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ادعای آمریکایی‌ها برای بازدید از مراکز نظامی ایران، گفت: تنها مرجع رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و حتی در برجام نیز چنین حقی برای آمریکایی‌ها و یا کشورهای طرف این قرارداد گنجانده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز نظامی ایران ربطی به برجام ندارد، افزود: طبق قراردادی که بین ایران و گروه ۱+۵ منعقد شده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای عدم انحراف ایران از برنامه هسته‌ای خود اجازه بازدید از مراکز هسته‌ای کشورمان را دارد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مقامات آمریکایی با طرح ادعاهایی همچون بازدید از مراکز نظامی کشورمان تلاش دارند در روند اجرای برجام اختلال ایجاد کنند تا جمهوری اسلامی ایران از ثمرات این تفاهم‌نامه چند جانبه استفاده‌ای نبرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در برجام آمریکایی‌ها تنها طرف قرارداد با ایران نیستند و به هیچ کشور و سازمان بین‌المللی اجازه بازدید از مراکز نظامی کشورمان را نمی‌دهیم، افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر کشورهای طرف قرار با ایران در برجام نباید اسیر جوسازی‌های دولتمردان واشنگتن شوند و مانع از اقدامات یک‌جانبه آمریکایی‌ها شوند.