بازدید بیش از پنج میلیون گردشگر از شهرهای «حلقه طلایی» روسیه
بازدید بیش از پنج میلیون گردشگر از شهرهای «حلقه طلایی» روسیه

رگئی پاساد، پرسلاول زالسکی، راستوف، یاراسلاو، کاستروما، ایوانوا، سوزدال و ولادیمیر، ۸ شهری هستند که به گفته وزیر فرهنگ روسیه، «حلقه طلایی این کشور» در گردشگری به شمار می‌آیند. ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه درباره مراسم اعطاء گواهی‌نامه به شرکت‌کنندگان طرح گردشگری ملی «حلقه طلایی روسیه» خبر داد و گفت: حلقه طلایی در دهه […]

رگئی پاساد، پرسلاول زالسکی، راستوف، یاراسلاو، کاستروما، ایوانوا، سوزدال و ولادیمیر، ۸ شهری هستند که به گفته وزیر فرهنگ روسیه، «حلقه طلایی این کشور» در گردشگری به شمار می‌آیند.

ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه درباره مراسم اعطاء گواهی‌نامه به شرکت‌کنندگان طرح گردشگری ملی «حلقه طلایی روسیه» خبر داد و گفت: حلقه طلایی در دهه ۶۰ قرن بیست، زمانی که گردشگری به نوعی از اوقات فراغت محبوب تبدیل شد، به وجود آمد، که این نشانی از روشنفکری و توان مالی شهروندان ما بود.

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در روسیه آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، مدینسکی همچنین اعلام کرد: دولت شوروی برای اولین بار توجه خود را  معطوف به ضرورت گردشگری داخلی کرد. این نامگذاری به خودی خود، به خوبی مفهوم و محتوای این مسیر را بیان می‌کند، با تاکید بر اینکه از یک سو، گردشگر با پایه‌های طلایی میراث فرهنگی آشنا می‌شود و از سوی دیگر به ماهیت مسیر، که شهرهای اطراف مسکو را پوشش می‌دهد، اشاره دارد.

مطابق همین گزارش، اولین گواهی‌ها را سران این شهرها دریافت کردند که در طرح گردشگری ملی «حلقه طلایی روسیه» مشارکت دارند. این شهرها عبارتند از: سرگئی پاساد، پرسلاول زالسکی، راستوف، یاراسلاو، کاستروما، ایوانوا، سوزدال و ولادیمیر.

ولادیمیر مدینسکی اشاره کرد که در آینده لیست شهرهای شرکت کننده روسیه در این طرح گسترش خواهد یافت، اما برای دستیابی به آن، لازم است تعدادی از معیارها برآورده شود که در میان آنها می‌توان به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و نگرش دقیق به آثار میراث فرهنگی اشاره کرد.

وزیر فرهنگ روسیه گفت: در دهه ۹۰ حلقه طلایی، مانند همۀ بخش‌های گردشگری داخلی، زمان‌های دشواری را تجربه کرد، اما امروز راه به زندگی دیگری پیش رویمان باز شده است. در سال ۲۰۱۷ در این مسیر بالغ بر پنج میلیون گردشگر سفر کرده‌اند.

وی همچنین خبر داد که وزارت فرهنگ روسیه در حال آماده‌سازی طیف وسیعی از رویدادها است، تا نه تنها حلقه طلایی را به عنوان یک نام تجاری معرفی کند، بلکه با نهادینه کردن آن، این نام را حائز اعتبار دولتی کند.