بازدید شمخانی از سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر
بازدید شمخانی از سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر

دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز با حضور در سومین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشور در تهران از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد. علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر دیروز (جمعه) با حضور در سومین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشوردرتهران از غرفه های مختلف […]

دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز با حضور در سومین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشور در تهران از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر دیروز (جمعه) با حضور در سومین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشوردرتهران از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و با دست اندرکاران صنایع روستایی و عشایری دیدار و گفتگو کرد.

وی در جریان این بازدید در گفتگویی کوتاه باخبرنگاران؛ روستاها و بخش‌های عشایری کشور را هسته اولیه تولید محصولات کشاورزی و دامی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: توزیع متوازن منابع در برنامه های پنج ساله کشور باید با هدف فاصله گرفتن ازتمرکز گرایی در شهرهای بزرگ و حرکت به سمت ایجاد و توسعه شهرها و روستاهای مقاوم و کارآفرین متحول شود.

شمخانی در جریان این بازدید روستاها و گروه‌های عشایری کشور را هسته اولیه تولید محصولات کشاورزی و دامی کشور برشمرد و اظهار داشت: فاصله گرفتن از تمرکز گرایی و حرکت به سمت ایجاد و توسعه شهرها و روستاهای مقاوم و کارآفرین می تواند به عنوان پیشران اصلی اقتصاد مقاومتی عرصه تولید کشور را از انفعال خارج کند.

وی نهادینه شدن فرهنگ تولید و خوداتکایی در جوامع روستایی و عشایری را ارزشی والا ونیازمند پاسداشت و حمایت عنوان کرد و افزود: آمارهای جهانی نشان می‌دهد در کشورهایی که سرمایه‌گذاری مناسبی در بخش صنایع تبدیلی در حاشیه مراکز تولیدی در شهرهای کوچک و روستاها انجام گردیده ،روند مهاجرت از روستا به شهرهای بزرگ بشدت کاهش یافته است.

شمخانی با اشاره به ضرورت بازگشت ارزش افزوده مربوط به فراوری محصولات کشاورزی و دامی به چرخه تولید روستایی اظهار داشت: حفظ و ارتقاء ظرفیتهای تولیدی در روستاها و اقتصادی کردن این روند نیازمند افزایش سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی روستایی، افزایش سطح آموزش سرمایه انسانی و توسعه زیر ساختهای اصلی ارتباطی و حمل و نقل در بخشهای مختلف کشاورزی،دامپروری و صنایع روستایی در حاشیه شهرهای کوچک و روستاهاست.