بازنشسته‌ ها می‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند
بازنشسته‌ ها می‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند
نایب رئیس فدراسیون فوتبال از اتمام اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و برگزاری انتخابات این فدراسیون تا نیمه دی خبر داد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد علی کفاشیان درباره رفع ایرادهای اساسنامه فدراسیون فوتبال و تعیین زمان برگزاری مجمع عمومی  گفت: پیشنهادهای مدنظر فیفا را قبول کردیم. چیز مهمی هم نبود. مثلا گفته بود که سابقه فوتبالی مهم نیست و ما هم قبول کردیم. مهم این است که چه کسی در مجمع بیشترین رای را می‌آورد. یک زمانی می‌گفتند کفاشیان از دوومیدانی نباید به فوتبال بیاید اما الان فیفا می‌گوید مهم نیست.”بازنشسته‌ ها می‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند”

وی ادامه داد: مغز فیفا به این چیزها می‌رسد. من برای مملکت زحمت کشیده بودم و ۲۰ سال رئیس فدراسیون، معاون وزیر و دبیرکل کمیته ملی المپیک بودم و با سابقه ورزشی کاملی به فدراسیون آمده بودم. الحمدالله در نتیجه‌گیری هم بسیار موفق بودم و در کار مربیان دخالت نمی‌کردم که فلان کار را بکن یا این کار را نکن. ولی عده‌ای می گفتند کفاشیان فوتبالی نیست.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مدیرانی هستند که در کار مربی دخالت می‌کنند و حتی بازیکنی را برخلاف میل مربی جذب می‌کنند. این کارها در شان مدیر تیم نیست. مدیر باید ساختارهای باشگاه را درست کند و وظیفه خودش را بداند. البته در آخر هم زمین می‌خورند.”بازنشسته‌ ها می‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند”

*فدراسیون یک سال مهلت دارد که به طور قانون خصوصی شود

کفاشیان درباره اینکه اصلاح پرونده اساسنامه فدراسیون فوتبال را باید نهایی بدانیم گفت: البته هنوز به طور کامل بسته نشده است. بعد از انتخابات، رئیس و اعضای هیات رئیسه یک سال فرصت دارند تا فدراسیون فوتبال در قانون به صورت خصوصی و مستقل به ثبت برسانند. الان کارهای لازم برای برگزاری انتخابات انجام شده و قرار است در اولین فرصت اساسنامه تصویب و انتخابات برگزار انجام شود.”بازنشسته‌ ها می‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند”

*انتخابات فدراسیون باید تا نیمه دی برگزار شود

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که طبق گفته فیفا، انتخابات باید تا نیمه دی برگزار شود، گفت: بله باید تا قبل از اتمام سال ۲۰۲۰ انتخابات برگزار شود و تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال را تحویل بگیرد.

وی در واکنش به اینکه آیا اساسنامه اصلاحی برای تایید باید به فیفا ارسال شود یا خیر، تاکید کرد: نیازی به تایید فیفا نیست. ایرادها رفع شده و باید در مجمع عمومی به تایید برسد.”بازنشسته‌ ها می‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند”

کفاشیان همچنین درباره جزییات این اساسنامه و تعداد نفرات حاضر در مجمع گفت: من هم اساسنامه را ندیده‌ام. منتظرم برای خود من هم بفرستند.

*بازنشسته‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برداشتن سقف سنی برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال و مغایرت این قانون با منع بکارگیری بازنشستگان در ورزش اظهار کرد: قانون بازنشستگی شامل رئیس و دبیرکل است که کار اجرایی می‌کنند. بازنشستگان می‌توانند در هیات رئیسه حضور داشته باشند. شرایط سنی برداشته شده است.”بازنشسته‌ ها می‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند”

*تمایلی برای حضور در انتخابات ندارم اما می‌توانم نامزد شوم

او در واکنش به اینکه با این حساب در انتخابات شرکت خواهد کرد، گفت: می‌توانم شرکت کنم اما تمایلی ندارم. با برداشتن شرایط سنی موانع از بین رفته اما خودم مایل به حضور در فدراسیون نیستم.

*با تغییر قانون، بازنشسته‌ها می‌توانند برای ریاست و دبیرکلی فدراسیون هم اقدام کنند

کفاشیان درباره اینکه در این صورت ممکن است اعضای مجلس و دولت مجددا به حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال معترض شوند گفت: در هر حال فیفا یک سال وقت داده تا فدراسیون فوتبال خصوصی شود و در این صورت بازنشسته‌ها می‌توانند برای ریاست فدراسیون هم اقدام کنند. در حال حاضر هم فقط  رئیس، دبیرکل و سمت‌های اجرایی شامل قانون بازنشستگی هستند.”بازنشسته‌ ها می‌توانند در انتخابات فدراسیون شرکت کنند”

  • منبع خبر : ایسنا