بازگشت آرامش به اطراف کنسولگری ایران
بازگشت آرامش به اطراف کنسولگری ایران
سرکنسول ایران در کربلای معلی تأکید کرد که در حال حاضر اوضاع در اطراف مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به حال عادی بازگشته است.

بازگشت آرامش به اطراف کنسولگری ایران در کربلای معلی/ ادامه تحرکات عناصر مشکوک در بغداد

سرکنسول ایران در کربلای معلی تأکید کرد که در حال حاضر اوضاع در اطراف مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به حال عادی بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا از بازگشت آرامش به مناطق اطراف کنسولگری خبر داد.

در همین حال، خبرنگار العالم گزارش داد، نیروهای ضداغتشاش پلیس عراق، گروه ناشناسی را که کنسولگری ایران در کربلای معلی را محاصره کرده بود، متفرق کردند.

خبرنگار العالم تأکید کرد که مهاجمان به کنسولگری ایران، نماینده معترضان عراقی نیستند و به‌زودی هویت واقعی آنان منتشر خواهد شد.

ساعتی قبل، شماری از افراد مجهول الهویه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا را محاصره کرده بودند.

از سوی دیگر العالم گزارش داد که برای چندمین شب متوالی دهها نفر تحت عنوان معترض و تظاهرکننده، پشت خط اول دیوار امنیتی پل سنک بغداد حدفاصل منطقه تجمع معترضان در غرب دجله با شرق آن که منطقه سبز و چند مرکز دولتی و سفارتخانه خارجی از جمله سفارت ایران در آن واقع است، جمع شده برای عبور از آن تلاش کردند.

تجمع کنندگان با وجود توصیه شخصیت‌ها و رهبران سیاسی و دینی عراق به‌ویژه مرجعیت عالی مبنی بر حفظ ابعاد مسالمت‌آمیز اعتراضات، شب گذشته به آتش زدن لاستیک زیر پایه‌های پل سنک و ابتدای ورودی آن مبادرت کردند.

این افراد همزمان نیز با پرتاب انواع ترقه و اشیاء محترقه به نیروهای امنیتی فشار می‌آورند از محل عقب‌نشینی کنند تا با انداختن دیوارهای بتنی بتوانند راه خود را برای رفتن به آن سمت پل باز کنند.

تظاهرات و بحران اعتراضات در حالی در عراق ادامه دارد که رسانه‌ها از دخالت نیروهای خارجی برای تشویق آشوب و کشتار در این کشور خبر می‌دهند در همین حال برخی منابع اطلاع‌رسانی عراق از بازداشت یک گروه اماراتی خبر دادند که درصدد تأثیرگذاری بر تظاهرکنندگان بودند که برخی از آنان نیز دارای تابعیت لبنانی هستند. رادیو آوای عراق خاطرنشان کرد افراد این گروه مستقیماً با طحنون بن زیاد مشاور امنیت ملی امارات ارتباط داشتند و اقداماتی را برای هدف قرار دادن دولت عراق در دست اجرا داشتند.

همچنین شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش گردان‌های اهل الحق تأکید کرد که موساد اسرائیل ایستگاهی در استان سلیمانیه در شمال عراق برای هدایت و تشدید ناآرامی‌ها دارد.

در ادامه تلاش نیروهای امنیتی برای مهار ناآرامی‌های شب گذشته عراق، مأموران نیروی حفظ نظم ویژه کنترل تظاهرات هر از گاهی با شلیک گاز اشک‌آور یا گلوله‌های صوتی و دودزا، تجمع کنندگان را پراکنده کردند که کشمکش میان دو طرف ادامه داشت.