بازگشت املاک و زمین های تصرف شده آستان قدس
بازگشت املاک و زمین های تصرف شده آستان قدس
سخنگوی قوه قضاییه از بازگشت اموال و املاک زمین های تصرف شده آستان قدس خبرداد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد غلامحسین اسماعیلی در دهمین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در سال ۹۸ موفق شدیم مساحتی بالغ بر ۱۷۸هزار هکتار از اراضی تصرف شده از سوی زمین خواران را به سازمان های متولی زمین و مسکن اعاده کنیم که رقم آن یازده هزار میلیارد برآورده می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در تهران بالغ بر هزار هکتار از اراضی تصرف شده توسط زمین خواران را اعاده کردیم. ارزش تقریبی آن بیش از چهل و هشت هزار میلیارد بوده است.

اسماعیلی ادامه داد: در پرونده امیر منصور آریا تا الآن، ۶۰۰میلیارد جزای نقدی واصل کردیم و ۱۷۰۰میلیارد رد مال انجام شده است. ۱۸۰۰میلیارد از اموال داخل کشور بابک زنجانی تحویل وزارت نفت شده است. در پرونده قربان علی فرخزاد ، بازگشت ماشین سازی تبریز به دولت و سازمان خصوصی از دیگر اقدامات قوه  قضایی است. ۶۸۸میلیارد ارزش این واگذاری بود که ابطال و به بیت المال بازگشت.

وی افزود: در یکی از پرونده های مرتبط با بانک سینا و ایران زمین، ۶۰۰میلیارد تومان از اموال متهم پرونده که هنوز دادگاهی نشده به بیت المال بازگشت. در پرونده دیگری هم سه هزار میلیاردی تومان از اموال یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی را بازگرداندیم.

وی افزود: در پرونده مربوط به استان قدس رضوی و بیمارستان رضوی در مشهد؛ ۵۰پلاک از اراضی و آپارتمان هایی که فردی که از مدیران بیمارستان رضوی بود و تصرف کرده بود بازگشت .میزان ارزش این اموال ۸۰۰میلیارد تومان برآورد شده است.

  • منبع خبر : مهر