بازگشت اینترنت عادی؟
بازگشت اینترنت عادی؟
انتشار نامه‌ای از سوی رییس جمهور که در آن از وزیر ارتباطات خواسته شده بود مقدمات بازگشت اینترنت به شرایط عادی را فراهم کند، در ساعات گذشته خبرساز شد، موضوعی که وزیر ارتباطات می‌گوید در دست پیگیری است.

انتشار نامه‌ای از سوی رییس جمهور که در آن از وزیر ارتباطات خواسته شده بود مقدمات بازگشت اینترنت به شرایط عادی را فراهم کند، در ساعات گذشته خبرساز شد، موضوعی که وزیر ارتباطات می‌گوید در دست پیگیری است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه محدودیت‌هایی در دسترسی به اینترنت اجرایی شد، بسیاری از مقامات دولت اعلام کردند که این تصمیم بالاجبار گرفته شده و تمام توان دولت برای برای افزایش دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت و با کیفیت بسیج شده است.

بازگشت روز: اینترنت

وزیر ارتباطات امروز در واکنش به نامه‌ای که از سوی دفتر ریاست جمهوری مبنی‌ بر «لزوم بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی و فراهم کردن دسترسی مردم به اینترنت آزاد» منتشر شده، گفت که این نامه قبل از اینکه به ما برسد، در رسانه‌ها منتشر شده است؛ اما این موضوع در حال بررسی است و اعلام نتیجه آن هم ارسال می‌شود.

زارع پور امروز درباره آیفون ۱۴ نیز سخن گفت. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موضوع ممنوعیت واردات آیفون ۱۴، با بیان اینکه از ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ استقبال نمی‌کنیم، گفت: سوالات در رابطه با ممنوعیت واردات آیفون ۱۴  باید از وزیر صمت پرسیده شود.

مشتریان روز: روس‌ها

در ادامه پیگیری توافقات اقتصادی انجام شده با روسیه و چین، امروز خبرهای جدیدی درباره قراردادهای اقتصادی منتشر شد. رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید که تفاهمات نهایی برای صادرات خودروهای سایپا به روسیه انجام شده است.

وزیر کشاورزی نیز امروز خبرهای جدیدی از صادرات به چین اعلام کرده است. وزیر جهاد کشاورزی با تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به چین در حوزه کشاورزی، گفت: لبنیات و سیب ایرانی به زودی به چین صادر می‌شود.

کشورهای آفریقایی نیز در حال گسترش روابط خود با ایران هستند. قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: هیئت عالی رتبه اقتصادی سنگال به ریاست مشاور عالی رئیس جمهور و رئیس اتحادیه تجار این کشور، امروز در صدر هیئتی وارد تهران شدند.

بی مشتری روز: دلار

پس از آغاز به کار مرکز مبادله ارزی بانک مرکزی، امروز نیز معاملات در این مرکز ادامه پیدا کرد. در نخستین روز کاری مرکز مبادله ارز و طلا در مجموع ۵۰۶ میلیون دلار حواله عرضه شد که از این میزان ۳۹۱.۶ میلیون دلار مورد معامله قرارگرفت. بر این اساس محموع عرضه ۱۱۴ میلیون دلار بالاتر از میزان معامله شده بوده است.

وزیر اقتصاد نیز امروز توضیحات جدیدی درباره قیمت ارز اعلام کرد. سید احسان خاندوزی در پاسخ به سوال ایسنا درمورد اینکه راه اندازی کانال مبادله ارزی چه تاثیری در کاهش نرخ دلار در بازار آزاد داشته؟ گفت: اتفاقی که در واقعیت اقتصاد ایران رخ می‌دهد، نرخی است که بر اساس آن صادرات و واردات صورت می‌گیرد و  دو نرخی هستند که در تالار اول و دوم بانک مرکزی معاملاتش انجام می‌شود و نرخ‌های تجارت کشور بر آن اساس است.

کارشناسان نیز تحلیل‌های خود درباره تصمیم اخیر بانک مرکزی را اعلام کردند. یک اقتصاددان با اشاره به سیاست های جدید بانک مرکزی و پارامترهای کلان اقتصاد ایران و همچنین سیاست های جدید بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز به شرکت های صادراتی با نرخ توافقی، از ریسک بالای بازار ارز در قیمت های فعلی خبر داد.

ثابت روز: قیمت بنزین

همانطور که دولت تاکنون بارها تاکید کرده، هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت وجود ندارد و معاون وزیر نفت یک بار دیگر در این باره توضیح داده است. مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: افزایش قیمت بنزین در بودجه مطرح نشده و موضوع افزایش قیمت مطرح نیست.

امروز به یک شایعه بنزینی نیز پاسخ داده شد. درحالی‌که چندی پیش اعلام شد که سوخت‌گیری از جایگاه‌ها با محدودیت مواجه شده و افراد در یک نوبت بیش از ۴۰ لیتر نمی‌توانند سوخت‌گیری کنند، به گفته مدیرعامل شرکت پالایش و پخش، ‌این موضوع موقت بوده و تهران و کلان‌شهرها را نیز در بر نگرفته است.

در بازار گوشت نیز امروز پیگیری‌ها ادامه پیدا کرد. بر اساس مشاهدات میدانی از بازار قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در خرده فروشی‌ها ۳۳۰ تا ۳۷۵ هزار تومان و در میادین نیز ۲۳۲ هزار تومان است.

همچنین مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای رفاه حال شهروندان بسته‌های یک کیلویی گوشت منجمد با قیمت‌های ارزان‌تر در راه است.