بازگشت تحریم ها علیه ایران
بازگشت تحریم ها علیه ایران
سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد اعلام کرد: به زودی ایالات متحده پروسه احیای تحریم ها علیه ایران را آغاز می کند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد اعلام کرد: به زودی ایالات متحده پروسه احیای تحریم ها علیه ایران را آغاز می کند.”آمریکا به زودی بازگشت تحریم ها علیه ایران را شروع می کند”

به گزارش اسپوتنیک، کلی کرفت نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد، طبق قطعنامه ۲۲۳۱، ایالات متحده حق دارد كه شروع به ترمیم مفاد قطعنامه های شورای امنیت قبلی كند. در روزهای آینده، ایالات متحده به این قول عمل خواهد کرد.

کرفت خاطر نشان کرد: آمریکا در برابر هیچ کاری متوقف نمی شود تا زمانیکه جلوگیری از تحریم تسلیحاتی را متوقف کنید.

وی افزود: دیدگاه دولت ترامپ در مورد صلح در خاورمیانه به اصلاح اشتباهات شورای امنیت سازمان ملل کمک خواهد کرد.”آمریکا به زودی بازگشت تحریم ها علیه ایران را شروع می کند”

پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ایالات متحده را برای تمدید تسلیحات تسلیحاتی علیه ایران رد کرد.

بارونس «جویس انلی» در نامه‌ای مورخ ۹ آوریل (۲۱ فروردین) خطاب به «جیمز کلورولی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس نوشته است: مایل هستم تا توجه شما را به درخواست ده‌ها تن از سیاستمداران و قانون‌گذاران اسبق اروپا و آمریکا برای تسهیل تعاملات تجاری بشردوستانه با ایران جلب کنم.

وی با بیان اینکه در این بیانیه راهکار‌هایی برای حمایت از ایران در جریان بحران کنونی (کرونا) ارائه شده افزود؛ کمیته روابط بین المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس ضمن تائید این بیانیه، از دولت به طور جدی می‌خواهد که پیشنهاد‌های مطرح شده را مد نظر قرار داده و تمام اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به حمایت از آن متقاعد کند.

رهبران پیشین جهان شامل ۲۴ دیپلمات و مقام‌های بلندپایه نظامی هفته گذشته با صدور بیانیه مشترکی خواستار رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا شدند که سد راه مقابله با بیماری کرونا در ایران شده است.

به گزارش گاردین، در این بیانیه تأکید شده که رفع تحریم‌ها در بحبوحه بحران کرونا، به صورت بالقوه می‌تواند جان هزاران تن از ایرانیان را نجات داده و به کاهش شیوع سریع ویروس در مرز‌های کشور و سرایت آن به سایر کشور‌های همسایه کمک کند.

نویسندگان این بیانیه تأکید کرده اند که نجات جان افراد خارج از مرز کشور‌های آمریکا برای امنیت تمام جهان حائز اهمیت است و در این زمینه باید اختلافات سیاسی را کنار گذاشت.

  • منبع خبر : ایران جیب