بازگشت والیبال ایران به رده هشتم جهان/ ژاپن در رده بندی زنده جهانی بازهم صعود کرد
بازگشت والیبال ایران به رده هشتم جهان/ ژاپن در رده بندی زنده جهانی بازهم صعود کرد
تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی مقابل هلند، در رده هشتم جهان قرار گرفت.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  در پایان سومین روز از لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال، تیم ملی ایران با پیروزی مقابل هلند موفق شد در رده بندی زنده جهانی، به رده هشتم جهان بازگردد.”بازگشت والیبال ایران به رده هشتم جهان

همچنین ژاپن رقیب جدی ایران در این رده بندی، با عملکرد فوق العاده و کسب سه پیروزی پیاپی توانست در رده ششم جهان بایستد؛ این درحالی است که قبل از شروع این مسابقات ژاپن در رده نهم جهان ایستاده بود.

گفتنی است که پیش از شروع این رقابت ها تیم ملی والیبال ایران در رده هشتم جهان قرار داشت که  پس از شکست مقابل ژاپن با یک پله سقوط در رده نهم جهان ایستاد اما ملی پوشان با پیروزی در بازی آخر مقابل هلند توانستند دوباره به جایگاه هشتم جهان بازگردد.

 

لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ در حالی در شهر ریمینی ایتالیا آغاز شده است که این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود. مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خرداد آغاز شده و تا دوم تیر به مدت ۲۷ روز ادامه خواهد داشت.

هفته نخست سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ با دو شکست و یک پیروزی برای ملی پوشان ایران همراه بود. تیم ملی مقابل تیم‌های ژاپن و روسیه شکست خورد و برابر هلند به پیروزی رسید اما هفته اول یک پیام مهم برای والیبال ایران داشت.

سرویس‌های پرشی و دریافت اول از نقص‌های والیبال ایران به شمار می‌رفت. امیر حسین اسفندیار، صابر کاظمی و میثم صالحی سه بازیکن جوان و آینده دار والیبال کشور در دیدار مقابل روسیه و هلند با سرویس‌های پرشی خوب نشان دادند باید به آینده و بهبود سرویس امیدوار بود.

زدن سرویس پرشی یعنی آغاز حمله‌ خوب و متزلزل کردن حریف. سرویس پرشی با والیبال روز دنیا همگام است و والیبال ایران با پرده برداری از جوانان خود خط و نشان را برای تیم‌های قدرتمند خواهد کشید.”بازگشت والیبال ایران به رده هشتم جهان

امیرحسین منظمی بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران درباره سرویس‌های پرشی ایران گفت: سیستم روسی در والیبال سرویس و دفاع است و الکنو از چنین کشوری هدایت تیم ملی والیبال ایران را برعهده گرفته است. در روزهای ابتدایی اعتقاد زیادی به تغییر نسل در والیبال داشتیم و در بازی مقابل تیم‌های روسیه و هلند این امر محقق شد. شرایطی پیش آمد تا از ترکیب جوان استفاده کردیم و این دو بازی نویدبخش روزهای خوب برای والیبال ایران است.

وی تاکید کرد: امیرحسین اسفندیار، صابر کاظمی و میثم صالحی به خوبی از سرویس‌های پرشی استفاده کردند و اولین فاکتور در حمله والیبال، زدن سرویس است. در بازی صربستان و لهستان، «لئون» ۶ امتیاز متوالی سرویس کسب کرد و این اهمیت سرویس را نشان می‌دهد.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال ادامه داد: صالحی، کاظمی و اسفندیار به خوبی نشان دادند که سرویس‌های پرشی را می زنند. اَرنج استفاده شده در بازی روسیه و هلند ارنج بهتری است و تیم ملی از نظر سرویس و دفاع عملکرد خوبی داشت و در حمله می‌توانیم از این ارنج به خوبی استفاده کنیم.

وی درباره دریافت های تیم ملی والیبال گفت: در بازی اول و دوم دریافت‌ها به خوبی در اختیار پاسور قرار داده نشد چرا که تیم‌های روسیه و ژاپن سرویس‌های خوبی زدند. تیم ژاپن اکثراً از سرویس‌های پرشی استفاده کرد و ما را در دریافت دچار مشکل کرد. از ابتدا تیم‌های ایرانی در سرویس و دریافت مشکل داشت و با ارنج استفاده شده مقابل تیم‌های روسیه و هلند، این مشکل را رفع کردیم و در واقع نقص سرویس والیبال ایران برطرف شد اما در دریافت همچنان باید دقت بیشتر داشته باشیم.”بازگشت والیبال ایران به رده هشتم جهان

منظمی افزود: تیم ملی ایران دو پاسور توانمند دارد. محمدطاهر وادی پاسوری است که تمرکزش روی سرعت و استفاده از دو طرف آنتن است تا دفاع حریف را جای بگذارد. البته به شرطی که به خوبی توپ به او برسد.

  • منبع خبر : ایسنا