بازیکنان خارجی را فراری می‌دهیم/ برای استقلال مربی ایرانی بهتر است
بازیکنان خارجی را فراری می‌دهیم/ برای استقلال مربی ایرانی بهتر است
بازیکن سابق استقلال با بررسی فصلی که آبی‌ها پشت سر گذاشتند می‌گوید بهتر است این تیم برای فصل بعدی یک گزینه داخلی را به عنوان سرمربی جدید معرفی کنند.

بازیکن سابق استقلال با بررسی فصلی که آبی‌ها پشت سر گذاشتند می‌گوید بهتر است این تیم برای فصل بعدی یک گزینه داخلی را به عنوان سرمربی جدید معرفی کنند.

افشین حاجی‌پور، بازیکن سابق استقلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط استقلال و وضعیت این تیم اظهار کرد: استقلال فصلی را پشت سر گذاشت که در تاریخ استقلال بی‌سابقه بود، مشکلات مدیریتی، مسائل مالی، اشتباهات داوری همگی باعث شدند تا استقلال نتواند به هدفش برسد. تغییر مدیریت در استقلال اصلی ترین مشکل آبی‌ها بود. جابجایی سه مدیرعامل نه تنها به استقلال کمک نکرد بلکه بیشتر این تیم را به حاشیه برد، وعده‌ها عملی نشد و مشکلات استقلال روز به روز بیشتر هم شد.

وی درباره جدایی ساپینتو از استقلال ادامه داد: ساپینتو یک مربی پر جنب‌وجوش است. او اگر آرامش خود را حفظ می‌کرد مشکلات استقلال کمتر می‌شد. او اگر هم می‌خواست در استقلال بماند باید در رفتارهایش تجدیدنظر می‌کرد. تیم او فوتبال زیبایی را پیاده کرد اما اخلاقش بیشتر مورد توجه بود و به همین دلیل کمتر توانایی‌هایش دیده می‌شد.

«گزینه داخلی را انتخاب می‌کنید یا گزینه خارجی؟» بازیکن سابق استقلال در پاسخ به این پرسش گفت: با توجه به جدایی ساپینتو، مدیران استقلال باید به فکر جذب یک مربی داخلی باشند. در حال حاضر مربی داخلی بهترین گزینه است و می‌تواند موفق باشد.

وی درباره انتخاب اعضای جدید کمیته فنی باشگاه استقلال اظهار کرد: این نفرات که در کمیته فنی انتخاب شده‌اند خودشان سابقه مربیگری دارند و این می‌تواند به استقلال کمک کند که خیلی زودتر به خواسته‌هایش برسد اما این به شرط آن است که ما بتوانیم از وجود این افراد در ادامه مسیر هم به نحو احسن استفاده کنیم.

حاجی‌پور درباره ممنوعیت عقد قرارداد دلاری با مربیان و بازیکنان تصریح کرد: این یک طرح عجیب است که اگر اجرایی هم شود دوام زیادی نخواهد داشت. در حالی که کشورهای همسایه به دنبال جذب بازیکنان مطرح دنیا هستند ما بازیکنان و مربیان خارجی را که به ایران می‌آیند فراری می‌دهیم. این طرح بدون شک به ضرر فوتبال ما خواهد بود و به طور حتم دوام زیادی نخواهد داشت.

وی درباره انتخاب اعضای جدید هیات مدیره استقلال افزود: هیأت مدیره‌ای که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند نتوانست موفق باشد، آنها بیشتر وعده دادند که عملی نشد. البته تا پول نباشد هیچ مدیرعامل و هیأت مدیره‌ای موفق نخواهند بود. اگر پول به باشگاه تزریق شود آرامش برقرار می‌شود در غیر این صورت بهترین مدیر فوتبالی جهان هم انتخاب شود بدون داشتن پول دوام نمی‌آورد.

بازیکن سابق استقلال گفت: این خیلی مهم است که ما بتوانیم زودتر استقلال را آماده فصل بدنسازی کنیم. ما باید در خط هافبک و دفاع و همچنین دروازه بازیکن جذب کنیم. اگر محبی و قایدی بروند باید مهاجم بگیریم تا در طول فصل بهترین عملکرد را داشته باشیم.