بالاترین افزایش بهای نفت در یک روز از سال ۱۹۹۱
بالاترین افزایش بهای نفت در یک روز از سال ۱۹۹۱
افزایش ۲۰ درصدی بهای نفت در ابتدای معاملات نفتی بازارهای آسیا در روز دوشنبه، شدیدترین رشد بهای نفت در یک روز از سال ۱۹۹۱ میلادی تا کنون بوده است.

رسانه های غربی دیروز (دوشنبه) گزارش دادند که در ابتدای معاملات نفتی این روز در بازارهای آسیا، قیمت نفت خام آمریکا تا ۱۵ درصد و نفت خام برنت تا ۲۰ درصد بالا رفت. هر چند این افزایش قیمت در ساعات بعد مقداری فروکش کرد اما این رقم نشانگر بالاترین میزان افزایش یکباره بهای نفت طی تقریبا دو دهه اخیر بود.

این افزایش در پیامد خارج شدن پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه تولید نفت روزانه عربستان از بازار، پس از حملات به تأسیسات نفتی این کشور است که پنج درصد تولید جهانی را در بر می‌گیرد.

تارنمای شبکه یک تلویزیون آلمان (ARD) با اشاره به این مطلب از کاهش ارزش شاخص بورس ها در آسیا، اروپا و آمریکا خبر داد.

بر این اساس در معاملات امروز شاخص دکس آلمان با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۲ هزار و ۳۸۸ واحد تنزل کرد. این در حالی است که این شاخص طی هفته گذشته با روندی افزایشی روبرو بوده و به ۱۲ هزار و ۴۹۴ واحد رسیده بود.

پس از فروکش کردن افزایش ناگهانی بهای نفت در روز دوشنبه، قیمت نفت برنت حدود ۱۰٫۶۶ درصد و قیمت نفت شاخص آمریکا حدود ۹٫۴۸ درصد نسبت به قیمت‌های روز جمعه افزایش یافت و به ترتیب به ۶۶٫۶۴ دلار و ۶۰ دلار رسید.