بانکهای کوچک با ایران تعامل دارند
بانکهای کوچک با ایران تعامل دارند

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره اهداف برجام گفت: برجام تا اندازه ای موانع را برداشته و بسیاری از بانکهای کوچک با ایران تعامل دارند اما برای بانکهای بزرگ این امکان وجود ندارد. صفاری نطنزی درباره تحریمهای موشکی و سپاه توسط آمریکا گفت: این تحریم های اعلامی جدید نیست و […]

مرتضی صفاری نطنزی

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره اهداف برجام گفت: برجام تا اندازه ای موانع را برداشته و بسیاری از بانکهای کوچک با ایران تعامل دارند اما برای بانکهای بزرگ این امکان وجود ندارد.

صفاری نطنزی درباره تحریمهای موشکی و سپاه توسط آمریکا گفت: این تحریم های اعلامی جدید نیست و آمریکا در گذشته صنایع نظامی ایران را تحریم کرده بود.

وی در ادامه افزود: در بحث سپاه، آمریکا یک مطلب جدید با عنوان حمایت از تروریسم اضافه کرد و ما نباید نگرانی بی جهت درست کنیم چون این تحریمها یک طرفه است و پشتیبانی شورای امنیت را دار نیست.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی درباره ارتباط ایران با سایر کشورها و تحریمهای جدید آمریکا تصریح کرد: جمهوری اسلامی می تواند با ارتباط با کشورهای اروپایی، چین، روسیه و هند آمریکا را منزوی نماید.

صفاری نطنزی در پاسخ به این سوال که چرا چین با پیروی از آمریکا ایران را تحریم کرده و کارتهای بانکی ایرانیان را قیچی می کند، گفت: به این شکل نیست که هر بانک ایرانی را تحریم کند چون سیستم بانکی شرایط خاص خود را دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: چون آمریکا، ایران را در حوزه دلار تحریم کرده است سایر کشورها به خاطر بلوکه شدن پولشان در آمریکا نمی توانند با ایران کار کنند و حتی در اروپا حساب سفارتخانه هایمان را می بندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره اهداف برجام که قرار بود این موانع و تحریمها را بردارد، گفت: برجام تا اندازه ای این موانع را برداشته است و در حوزه یورو بسیاری از بانکهای کوچک با ایران تعامل دارند اما برای بانکهای بزرگ این امکان وجود ندارد.

صفاری نطنزی درباره دیپلماسی سردار قاسم سلیمانی در اقلیم کردستان عنوان کرد: بعد از سقوط صدام، ایران با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان رابطه خوبی داشت اما عمل مسعود بازرانی در اقلیم کردستان اقدام ناشایست و غیر هماهنگ بود.

وی درباره اقدامات ایران در مسئله اقلیم کردستان تصریح کرد: سردار سلیمانی و مقامات ایران بازرانی را بسیار نصیحت کردند تا این اقدامات را انجام ندهد و نتیجه این شد که آنها امتیازات نفت، مرز، عضویت در دولت عراق و حاکمیت خود را از دست دادند و منافع کرد را به خطر انداختند.