بانک عامل نمایشگاه کتاب تهران
بانک عامل نمایشگاه کتاب تهران
مراسم امضای تفاهم‎نامه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک صادرات به عنوان بانک عامل سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی در این مراسم که امروز (دوشنبه، هفتم بهمن‌ماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،  با اشاره به سابقه همکاری معاونت فرهنگی این وزارتخانه با بانک صاردات گفت: آقای دکتر صیدی علاقه زیادی به حوزه کتاب دارند و در دوره جدید همکاری با بانک صادرات به عنوان بانک عامل در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، امیدواریم شاهد ارائه خدمات بهتری از این بانک در حوزه فرهنگ باشیم.”انتخاب بانک عامل نمایشگاه کتاب تهران”

او افزود: حوزه «اقتصاد فرهنگ» که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید بسیاری بر آن دارند، یکی از اولویت‎های معاونت فرهنگی در دوره جدید است. حمایت از فرهنگ نباید به صورت گلخانه‎ای باشد بلکه بر روی چرخه اقتصادی آن نیز تاثیرگذار باشد.

جوادی با اشاره به گردش اقتصادی فرهنگ بیان کرد: فرهنگ، گردش اقتصادی خوبی را ایجاد کرده و فرصت خوبی است تا این سیاست جنبه عملی‎تری به خود بگیرد. برای مثال تسهیلات اهل قلم بازخورد خوبی در میان اهالی فرهنگ داشت.  به هر دلیلی نوشتن نیازمند حمایت اقتصادی است و همکاری با بانک صادرات می‎تواند آغازگر فصل جدیدی از همکاری‎ها باشد.

جوادی با تاکید بر شعار «ایران فقط تهران نیست» تصریح کرد: باید تلاش شود همکاری بانک صادرات با معاونت فرهنگی در استان‌‏ها دیده شود و این می‎تواند در قالب حمایت از نویسندگان و شاعران استانی باشد تا به رشد فرهنگی در خارج از پایتخت کمک کند.

او در ادامه گفت: البته هر همکاری‌ای نیازمند مراقبت است و باید از مبتلا شدن آن به آسیب‌‏ها جلوگیری شود. البته این همکاری یک انحصار نیست و می‏‌تواند به الگویی برای دیگر بخش‎ها تبدیل شود.  امیدواریم با آغاز دور جدید فعالیت‎ها با بانک صادرات، بخشی از این کمک‏‌ها به طور مستقیم در یارانه دانشجویان و طلاب دیده شود تا به طور مستقیم کتاب در سبد کالای آن‌‏ها قرار گیرد.

در ادامه این نشست، حجت‎الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به رویکرد فرهنگی این بانک گفت: رویکرد این بانک توسعه فرهنگی کشور است زیرا تمام توسعه‎ها از قِبَل فرهنگ است. توسعه فرهنگ است که منجر به توسعه اقتصادی و اجتماعی در جامعه می‎شود.

او  با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و حضور این بانک به عنوان بانک عامل گفت: نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‎ترین رویداد فرهنگی در کشور است که هر سال اتفاق می‎افتد و مخاطبان گسترده‏‌ای دارد. چراغ این نمایشگاه در دوران جنگ تحمیلی نیز روشن بود و از این‌که در این رویداد فرهنگی حضور داشته باشیم به خود می‏‌بالیم.

صیدی ادامه داد: تلاش کرده‌‏ایم تا امکانات حداکثری برای نمایشگاه امسال در نظر داشته باشیم و خدمات خوبی به کتابخوانان ارائه دهیم. همچنین در نمایشگاه‎های استانی حداکثر تلاش خود را خواهیم داشت.

او  با اشاره به دغدغه‏‌های محسن جوادی در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: حساسیت‎های موجود در نظر گرفته شده است و تلاش خواهد شد کیفیت بهتری در نمایشگاه این دوره داشته باشیم و در فروردین ماه حضور خوبی در نمایشگاه کتاب تهران داشته باشیم.

او ضمن ابراز امیدواری به توسعه کتابخوانی در کشور، گفت: عناوین منتشرشده گواهی بر رشد فرهنگی کشور است و امیدوارم تیراژ کتاب‌ها در آینده افزایش پیدا کند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا