بانک قرض‌الحسنه مهر ايران تمام الکترونيک مي‌شود
بانک قرض‌الحسنه مهر ايران تمام الکترونيک مي‌شود
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از پیش‌بیني پرداخت ۱۸هزارميلياردتومان تسهيلات به دو ميليون نفر تا پايان سال۹۸ خبر داد.

پرداخت ۱۸هزارمیلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تا پایان سال/ بانک قرض‌الحسنه مهر ايران تمام الکترونيک مي‌شود

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از پیش‌بیني پرداخت ۱۸هزارميلياردتومان تسهيلات به دو ميليون نفر تا پايان سال۹۸ خبر داد.

مرتضی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاين با بيان اينکه اين بانک ابتداي امسال يک هدفگذاري براي اعطاي حدود يك ميليون و ۵۰۰فقره تسهيلات بالغ بر ۱۵هزار ميليارد تومان داشته است، گفت: سال گذشته ما يك ميليون و ۲۰۰هزار فقره تسهيلات پرداخت كرديم كه بالغ بر ۱۳هزار ميليارد تومان بود. از ابتداي سال از هدف گذاريمان هم جلوتر رفتيم به طوري كه در ۶ماه اول سال حدود ۸هزار و ۷۰۰ميليارد تومان تسهيلات به ۹۶۰هزار نفر پرداخت كرديم.

وی در خصوص رشد منابع بانک افزود: از ابتدای سال منابع بانک ۳۰درصد افزایش یافته است و معوقات هم مثل سابق در سطح همان يک درصد باقي مانده است که اين امر باعث مي‌شود كه وصولي‌هاي بانك بهتر محقق شود و اينگونه شرايط پرداخت تسهيلات ما هم بيشتر خواهد شد.

اکبری ادامه داد: پیش‌بینی مي‌کنيم که در ۶ماهه دوم عملکرد ما بهتر هم بشود به طوري كه تا پايان سال بتوانيم به دو ميليون نفر حدود ۱۷ تا ۱۸هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت كنيم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران پاشنه آشیل سیستم بانکي را معوقات آن عنوان کرد و افزود: برخي به اشتباه فاکتورهاي ديگري را مثل نرخ سود مورد هجمه قرار مي‌دهند ولي نمي‌دانند كه اگر معوقات پايين باشد نرخ سود هم پايين خواهد آمد و توان تسهيلات دهي هم بالا مي‌رود و مشكلات كفايت سرمايه هم حل خواهد شد.

اکبری در پاسخ به دلیل اصلی پایين بودن معوقات بانک قرض الحسنه مهر ايران خاطرنشان کرد: وام‌هاي خرد چون ريسک اعتباري كمتري دارند مبالغ پايين آن كمك مي‌كند كه پايين‌ترين معوقات را داشته باشيم و پيگيري همكاران هم بسيار خوب بوده است و بحث اعتقادي كه مردم به قرض الحسنه دارند هم به ما كمك كرده است؛ چون منابع دولت هم پيش ما نيست و مردم سعي مي‌كنند منابع مردمي را زودتر برگردانند.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری