بانک ملت در موفقیت های وزارت نفت بسیار موثر بوده است
بانک ملت در موفقیت های وزارت نفت بسیار موثر بوده است
وزیر نفت با اشاره به پیشتازی بانک ملت در حوزه نفت و انرژی کشور، اعلام کرد که این بانک در موفقیت های وزارت نفت بسیار تاثیرگذار بوده است.

وزیر نفت در مراسم امضای تفاهمنامه تامین مالی گازسوزکردن خودروها: بانک ملت در موفقیت های وزارت نفت بسیار موثر بوده است

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، وزیر نفت با اشاره به پیشتازی بانک ملت در حوزه نفت و انرژی کشور، اعلام کرد که این بانک در موفقیت های وزارت نفت بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، مهندس بیژن نامدار زنگنه در مراسم امضای تفاهمنامه تامین مالی طرح توسعه و تولید کارخانه ای و کارگاهی خودروهای دوگانه سوز بین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و بانک ملت از تمامی کسانی که برای اجرایی شدن این طرح وقت و انرژی گذاشتند قدردانی کرد و اظهار داشت: وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، بانک ملت و شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران، در عملیاتی شدن این طرح تمام تلاش خود را به کار بستند که اقدامات آنها شایسته قدردانی است.

وزیر نفت تلاش های دکتر محمد بیگدلی و اعضای هیات مدیره بانک ملت را در اجرای این طرح بسیار موثر خواند و از آنان بابت حمایت از حوزه نفت و انرژی تشکر کرد.

مهندس زنگنه با تاکید بر این نکته که با اجرای این طرح، ۶۵ هزار میلیارد ریال پول خالص در داخل کشور هزینه و بدون کوچک ترین وارداتی صرف تولید می شود، این کار را به معنای رونق تولید دانست و یادآور شد: اجرای این طرح اقدام مهمی است که از سوی بانک ملت با طراحی خوب عملیاتی می شود تا مردم با کمترین رفت و آمد و بروکراسی از تسهیلات گازسوزکردن خودروهای عمومی بهره مند شوند.

وی با بیان این نکته که هم اکنون یک لیتر گاز ۶۰۰ تومان و یک لیتر بنزین غیرسهمیه ای ۳۰۰۰ تومان است، گازسوز کردن خودروها را به نفع دارندگان خودرو خواند و افزود: در شرایط کنونی ۲.۶۰۰ جایگاه گاز در کشور وجود دارد که اگر لازم باشد به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

ویCNGرا سوخت ملی ایران خواند و اظهار داشت: کشور ما کشوری با ذخایر گاز فراوان است که حدود ۹۵ درصد خانوارها از گاز طبیعی استفاده می کنند که این درصد در جهان بی نظیر است ضمن این که هیچ کشوری اندازه ایران خودروی گازسوز ندارد در عین حال ایستگاه های سوخت گاز ایران کاملا داخلی است و تمام تجهیزات آن در داخل کشور ساخته شده است.

دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با اشاره به سابقه بیش از ۱۰ ساله همکاری این بانک با حوزه نفت و انرژی، اظهار داشت: این دو مجموعه همکاری های دوجانبه و تنگاتنگی در طول این سال ها داشته اند که آثار مثبت آن در بخش های مختلف نفتی و اقتصادی کشور دیده می شود.

وی ازجمله فواید این همکاری ها، به بهره برداری حداکثری از ذخایر نفتی که آخرین آن بهره برداری از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است اشاره کرد و گفت: آغاز به کار این پالایشگاه با مشارکت بانک ملت، کشور را از لحاظ تولید بنزین خودکفا کرد و واردات بنزین را به صفر رساند.

مهندس علیرضا صادق آبادی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران هم با اشاره به ضروریات و دلایل تصویب مصوبه شورای اقتصاد در زمینه گازسوزکردن خودروهای عمومی، اظهار داشت: به پیشنهاد وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تا  حدود ۱.۵ میلیون خودروی عمومی شامل خودروی تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی، دوگانه سوز شوند که اهداف اصلی این طرح، کاهش هزینه های حمل بار و مسافر، کمک به بهبود هوای شهرها به ویژه کلان شهرها و متنوع سازی سبد سوخت بود.