بایدن به شرق اروپا نیرو می‌فرستد/تلاش‌های دیپلماتیک انگلیس برای مهار “حمام خون” در اوکراین
بایدن به شرق اروپا نیرو می‌فرستد/تلاش‌های دیپلماتیک انگلیس برای مهار “حمام خون” در اوکراین
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در بحبوحه تشدید تنش‌ها با مسکو بر سر اوکراین، "به زودی" تعداد کمی از سربازان آمریکایی را به شرق اروپا اعزام می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در بحبوحه تشدید تنش‌ها با مسکو بر سر اوکراین، “به زودی” تعداد کمی از سربازان آمریکایی را به شرق اروپا اعزام می‌کند.

به گزارش صبح اقتصاد، به نقل از رویترز، بایدن هنگام خروج از هواپیما در بازگشت از پنسیلوانیا (شرق) به خبرنگاران گفت: “در آینده نزدیک به اروپای شرقی و کشورهای ناتو نیرو می فرستم. تعداد نیروها زیاد نیست.”

وزارت دفاع آمریکا حدود ۸۵۰۰ سرباز آمریکایی را برای استقرار احتمالی در اروپا با ادعای تقویت نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین در حالت آماده باش قرار داده است.

بایدن در ادامه بار دیگر تاکید کرد که نیروهای آمریکایی را به اوکراین که عضوی از ناتو نیست، اعزام نخواهد کرد.

اعزام نیرو به کشورهای اروپای شرقی ابزار دیگری برای فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد بود که دولت آمریکا معتقد است ممکن است در فوریه به اوکراین حمله کند.

از سوی دیگر، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به منظور تلاش برای مهار”حمام خون” در اوکراین با ولادیمیر پوتین تماس خواهد گرفت تا بار دیگر از او بخواهد از مرزهای اوکراین عقب نشینی و تعامل دیپلماتیک را آغاز کند.”

سخنگوی وزارت امور خارج انگلیس در بیانیه‌ای گفت: “نخست‌وزیر مصمم است تلاش‌های دیپلماتیک را تسریع بخشد و مانع از جنگ و خونریزی در اروپا شود.”

وی افزود: جانسون در مکالمه‌اش با رئیس‌جمهور پوتین بر لزوم عقب‌نشینی نظامیان روسیه و تعامل دیپلماتیک تمرکز خواهد کرد.

کی‌یف و غرب طی ماه‌های اخیر روسیه را به جمع‌آوری نیرو در مرز با اوکراین جهت آمادگی برای حمله نظامی متهم کرده‌اند، در حالی که کرملین بارها اعلام کرده است که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

مسکو تاکید دارد که اظهارات این چنینی بهانه غرب برای استقرار واحدهای ناتو در مناطق مرزی نزدیک به خاک روسیه است.