بایدن ۲۲۳ رای الکترال/ ترامپ فلوریدا و اوهایو را قرمزپوش کرد
بایدن ۲۲۳ رای الکترال/ ترامپ فلوریدا و اوهایو را قرمزپوش کرد
تازه‎ترین نتایج انتخاباتی حاکی از برتری بایدن در آرای الکترال است حال آنکه ترامپ با پیروزی در ایالات کلیدی، در حال کم کردن فاصله خود با رقیب است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همچنین نامزد حزب جمهوریخواه در این دور از رقابت‌ها، موفق به پیروزی در یالات یوتا و میسوری شد. به این ترتیب، در حال حاضر، وی ۲۲۳ رای الکترال دارد، حال آنکه این رقم برای جو بایدن رقیب دموکرات او، ۲۰۴ رای الکترال است.”بایدن ۲۲۳ رای الکترال/ ترامپ فلوریدا و اوهایو را قرمزپوش کرد”

بایدن پیروزی در ایالت‌های واشنگتن، اورگن و کالیفرنیا را از آن خود کرده است. این ایالت‏ها در مجموع ۷۴ رای الکترال دارند. به گفته فاکس نیوز، ترامپ اوهایو را با ۱۸ رای الکترال قرمزپوش (شناسه رنگی جمهوریخواهان) کرده است.

در ایالت پنسیلوانیا نیز که شاه‏کلید ورود به کاخ سفید است، با شمارش ۴۰ درصد آرای حضوری، ترامپ برتری ۵۴.۷ درصدی خود را در مقایسه با بایدن با ۴۲.۶ درصد آرا حفظ کرده است. اما از آنجا که در این ایالت حساس، آرای پستی بعد از آرای حضوری شمرده می‏شوند، نباید به نتایج فعلی اعتماد چندانی کرد.

در ایالت کلیدی فلوریدا ترامپ پیروز میدان شد و ۲۹ رای الکترال را به دست آورد حال آنکه او نیوهمپشایر را نیز از آن خود کرده است.”بایدن ۲۲۳ رای الکترال/ ترامپ فلوریدا و اوهایو را قرمزپوش کرد

همزمان خبرها حاکی از آبی شدن (شناسه رنگی دموکرات‏ها) آریزونا با ۱۱ رای الکترال است که پیروزی بزرگی برای بایدن محسوب می‏شود؛ وی همچنین مینه‏سوتا را با ۱۰ رای الکترال از آن خود کرد.

این در حالی است که یک مقام بلندپایه ستاد انتخاباتی ترامپ به شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفته است که وی قصد دارد امشب سخنرانی داشته باشد. این سخنرانی اگرچه نطق پیروزی نیست اما روایت او از انتخابات ۲۰۲۰ را رقم می‏زند.”بایدن ۲۲۳ رای الکترال/ ترامپ فلوریدا و اوهایو را قرمزپوش کرد”

ظاهراً ترامپ از اتاق شرقی کاخ سفید سخنرانی خواهد کرد. بعضی از مشاوران ارشد می‌گویند که روایت و تفسیر دموکراتها از شمارش آرا و اشاره آنها به ‘ «سراب سرخ» باعث خشم جمهوری خواهان شده است.

منظور دموکراتها از «سراب سرخ» این است که پیشبینی‌های اولیه‌ای که حاکی از پیروزی دونالد ترامپ در بعضی ایالتها است، گمراه کننده است، چرا که شامل رای‌های پستی نمی شود.
تصور می‌شود که تعداد دموکرات هایی که از طریق پست رای داده‌اند، از جمهوری خواهان بیشتر باشد.

  • منبع خبر : مهر