باید پول نفت ایران به کشور برگردد/ استراتژی ما تعهد در برابر تعهد است
باید پول نفت ایران به کشور برگردد/ استراتژی ما تعهد در برابر تعهد است
علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز با تاکید بر تعهد در برابر تعهد به عنوان استراتژی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در صورت اجرای تعهدات اروپا، جمهوری اسلامی به اجرای کامل برجام بازخواهد گشت. باید نفت ایران خریداری شود و پول آن نیز به کشور برگردد

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد «علی ربیعی» روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت: در هفته گذشته بحث سفرها و تلفن ها و ملاقات هایی که در این شرایط حساس کشور صورت گرفت از مسائل مهم بود. یکی از مباحث جدی در حوزه سیاست خارجی مذاکرات با مکرون و اتحادیه اروپا برای اجرای تعهدات آنها در برجام بوده است.
وی با بیان این که این اقدامات تماما در قالب نامه رئیس جمهوری و بیانیه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است، تصریح کرد: در صورت اجرای تعهدات اروپا جمهوری اسلامی بر اجرای کامل برجام باز خواهد گشت. تعهد در مقابل تعهد استراتژی است که امروز ما اتخاذ کرده ایم.
سخنگوی دولت ادامه داد: در چند هفته گذشته مذاکرات جدی بین دو رئیس جمهور صورت گرفت و همچنین در مذاکرات وزیر امور خارجه درباره نحوه اجرای تعهد از طرف اروپایی مذاکره صورت گرفت. خوشبختانه در بسیاری موارد دیدگاه ها به هم نزدیک شده است.
ربیعی با بیان این که مباحث فنی برای اجرای تعهدات اروپا در دست بررسی است، اظهارداشت: سفر آقای عراقچی به همراه نمایندگان وزارت نفت و بانک مرکزی به پاریس در ادامه شیوه اجرایی کردن تعهدات طرف اروپایی است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: همانطور که قبلا گفته شد باید نفت ایران خریداری شود و تمهیدی اتخاذ شود که پول آن در دسترس قرار گیرد و به ایران بازگردد که این موضوع مذاکره ما است.

برای گام سوم کاهش تعهدات تصمیم گیری شده است
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص اقدامات ایران در گام سوم کاهش تعهدات برجامی هم اظهار داشت: درست نیست که ایران بخواهد اکنون اقداماتش را اعلام کند. با این وجود، تصمیم این اقدامات اتخاذ شده است که اقدام قابل توجهی هم است.
ربیعی یادآورشد: تا روز آخر منتظر خواهیم ماند و متناسب با اقدامات طرف مقابل تصمیم خود را خواهیم گرفت.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین