با این برنامه همراه غذاهای سالم انتخاب کنید
با این برنامه همراه غذاهای سالم انتخاب کنید

گروهی از محققان، برنامه تلفن همراهی موسوم به فود سوئیچ ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان در مورد سالم یا ناسالم بودن انواع مواد غذایی اطلاعات بیشتری کسب کرد. این برنامه با همکاری پژوهشگران موسسه گلوبال هلث استرالیا و دانشگاه نورت وسترن آمریکا طراحی شده و از کاربران می خواهد تا […]

گروهی از محققان، برنامه تلفن همراهی موسوم به فود سوئیچ ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان در مورد سالم یا ناسالم بودن انواع مواد غذایی اطلاعات بیشتری کسب کرد.

این برنامه با همکاری پژوهشگران موسسه گلوبال هلث استرالیا و دانشگاه نورت وسترن آمریکا طراحی شده و از کاربران می خواهد تا اطلاعات خود را در مورد انواع مواد غذایی خریداری شده به اشتراک بگذارند تا بر همین مبنا در مورد ارزش غذایی آنها جمع بندی و تحلیل نهایی ارائه شود.

در حال حاضر اطلاعات ۲۶۸ هزار محصول غذایی متنوع در پایگاه داده این برنامه ثبت شده و کاربران می توانند از این داده ها استفاده کرده و در مورد مصرف یا عدم مصرف یک غذای خاص تصمیم بگیرند.

کاربران بدین منظور باید بارکد محصول خریداری شده را در محیط برنامه فودسوئیچ اسکن کنند تا بلافاصله رتبه آن از نظر ارزش تغذیه ای را مشاهده کرده و سپس پیشنهاداتی برای خرید مواد غذایی مشابه که سالم تر هستند دریافت کنند.

فودسوئیچ به هر محصول غذایی نمره ای بین ۰.۵ (کاملا ناسالم) تا ۵ (کاملا سالم) می دهد. اعطای این نمره بر مبنای الگوریتم های علمی و اطلاعات جمع آوری شده از کاربران و بر مبنای بررسی های دانشمندان صورت می گیرد.

نمایش میزان چربی، چربی اشباع شده، نمک و امکان مقایسه آزادانه محصول غذایی انتخاب شده با طیف گسترده ای از دیگر محصولات از جمله امکانات این برنامه است. استفاده از این برنامه در بسیاری از کشورهای آسیایی، آمریکایی و اروپای ممکن شده است.