با حذف داعش ، نیاز است به نیایش
با حذف داعش ، نیاز است به نیایش

خبر ها از پیروزی رزمندگان مسلمان در کشورهای دوست و برادر عراق و سوریه نشان از خاتمه عمر داعش در آخرین سنگرهای خود یعنی بو کمال و زادالعرش مینماید و همین خشم آل سعود و رژیم صهیونیستی را به اوج بی مبالاتی در افشای علنی رابطه چهل ساله پنهان خود نموده است. آلکس گرین‌برگ، کارشناس […]

خبر ها از پیروزی رزمندگان مسلمان در کشورهای دوست و برادر عراق و سوریه نشان از خاتمه عمر داعش در آخرین سنگرهای خود یعنی بو کمال و زادالعرش مینماید و همین خشم آل سعود و رژیم صهیونیستی را به اوج بی مبالاتی در افشای علنی رابطه چهل ساله پنهان خود نموده است.

آلکس گرین‌برگ، کارشناس مسائل خاورمیانه در مرکز پژوهش‌های بین‌المللی روبین در هرتسلیا در اسرائیل، در گفت‌وگو با رادیو فردا به این پرسش که آیا امکان همکاری دو کشور برای مقابله با ایران وجود دارد،‌‌ پاسخ می دهد:

«همکاری بین عربستان و اسراییل علیه ایران وجود دارد ولی مطمئنم که این همکاری به دامنه اطلاعات منحصر می ماند، زیرا عربستان امکانات جنگی و عملیاتی خوبی ندارد و جمهوری اسلامی به خوبی از این موضوع اطلاع دارد».

به گل ماندن ارتش آل سعود با آن همه ادوات و ابزارهای جنگی و حتی خونخواری و بی رحمی زائدالوصف در جنگ با یمن تاثیر جالبی بر اذناب همفکر و همداستان آل سعود گذاشته است. تا آنجا که به ضعف آل سعود یعنی هم پیمان پنهان خود این مقدار علنی اذعان و قدرت جمهوری اسلامی را اقرار میکنند.

البته لازم به ذکر است که ژنرال هرتزی هلوی، فرمانده ارشد اطلاعاتی اسرائیل، روز ۲۶ خرداد سال جاری، در یک سخنرانی با تاکید بر اشتراکات این کشور و عربستان سعودی در تقابل با ایران، از «عملگرایی» آل سعود و حکومت آن کشور در مقابله با تهران ستایش کرده بود. لاکن تحلیل های بعدی نشان میدهد آنها به واقع بینی بیشتری نسبت به ۵ ماه قبل رسیده اند. دبیرکل حزب الله لبنان هم که کاملا از حمایت تهران برخوردار است، روز ۱۱ آبان همین امسال و بعد از خبط و خطای آشکار و زنانزد آل سعود نسبت به برخورد با حریری، عربستان سعودی را متهم کرد که به گفته او علیه لبنان و این گروه «اعلان جنگ کرده است».

وی همچنین در سخنرانی خود اظهار نمود که عربستان سعودی، اسرائیل را «ترغیب» به حمله به لبنان می‌کند.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل درست یک روز بعد از اظهارات سید حسن نصرالله رسما اعلام کرد که این کشور قصدی برای درگیری با حزب الله ندارد ولی تهدیدهای استراتژیک علیه اسرائیل در آن کشور را قبول نخواهد کرد. اگر به نوع مبادلات کلامی در ارتش رژیم صهیونیستی و واکنش های آل سعود در اخبار منتشره دقت کنیم در می یابم که هدم کامل داعش تمام امید این دو کشور را در مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی ایران در منطقه نا امید نموده و آنها شدیدا به دنبال راه کاری جدید و دلگرم کننده به امیدی واهی برای پیروزی بر ایرانند.

عادل الجبیر،‌ وزیر خارجه بد ترکیب عربستان سعودی، نیز بعد از اطمینان از شکست قطعی و نابودی داعش عجولانه مصاحبه نموده و اعلام کرد که اقدامات ریاض در منطقه خاورمیانه در واکنش به آنچه «تهاجم»‌ایران نامید، انجام شده است. و این اعتراف رسما رابطه رژیم صهیونیستی و عربستان را دوطرفه بر ملا نمود و ضمنا اعلام کرد که  این مهم است که مناسبات دو کشور سعودی و ایران پس از اعدام روحانی شیعه در عربستان سعودی و حمله به اماکن دیپلماتیک آن کشور در تهران و مشهد قطع شد.

ایران و عربستان سعودی یکدیگر را به دخالت در امور عراق، سوریه و یمن متهم می کنند.

عادل الجبیر در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز افزود: «از هر زاویه که نگاه کنید، آنها (ایرانیان) سیاست تهاجمی اعمال می‌کنند. ما به اقدامات تهاجمی آنان واکنش نشان می دهیم و می گوییم دیگر کافیست. ما به شما اجازه نمی دهیم که بیش از این به کار خود ادامه دهید». او همچنین گفت که عربستان سعودی با متحدان خود در این مورد که چگونه به سلطه حزب‌الله،‌ متحد ایران، در لبنان پایان داده شود،‌ تبادل نظر کرده است. آقای الجبیر بدون آنکه توضیح بیشتری بدهد،‌گفت: «زمانش که فرا برسد، تصمیم گیری خواهیم کرد».

واکنش های تبلیغاتی آل سعود و رژیم صهیونیستی علیه نفوذ ایران در لبنان و حمایت از حزب الله و اقدامات محیر العقول علیه داعش در عراق و سوریه و شکست راهبر قطعه قطعه کردن عراق با همه پرسی رمقی برای جانوران ضد مقاومت باقی نگذاشته و به ضرس قاطع میتوان اذعان نمود دشمنان جمهوری اسلامی ایران در طول پانصد سال گذشته هیچ گاه به این دریوزگی و زبونی نبوده اند فلذاست که این شکرانه دارد.

شکرانه این همه عنایت پروردگار متعال در پیروزی بخشیدن به تفکر مقاومت و دست و پا درازی امریکا و انگلیس و فرانسه و آل سعود و اسرائیل در همه اقداماتی که کرده اند یعنی نیایشی عملی و بسیجی تمام قد برای رسیدگی به مناطق زلزله زده چرا که امروز و در این شرایط رضای خالق یکتا توجه ویژه به یک بسیج ملی است تا بتوانیم بخشی از آلام مردم آسیب دیده از زلزله را تسکین داده و با این اقدام خدا پسندانه حمایت خالق یکتا را در شکست های بیشتر دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدست آوریم.

حمیدرضا نقاشیان

والسلام