بدهی دولت‌های جهان امسال به ۵۰ تریلیون دلار رسید
بدهی دولت‌های جهان امسال به ۵۰ تریلیون دلار رسید
موسسه اعتباردهی اس‌اندپی گلوبال پلاتز اعلام کرد دولت‌ها همچنان در حال افزایش بدهی خود هستند و امسال معادل ۷.۷۸ تریلیون دلار قرض خواهند گرفت، که ۳.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ بالاتر خواهد بود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از راشاتودی، موسسه اعتباردهی اس‌اندپی گلوبال پلاتز اعلام کرد دولت‌ها همچنان در حال افزایش بدهی خود هستند و امسال معادل ۷.۷۸ تریلیون دلار قرض خواهند گرفت، که ۳.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ بالاتر خواهد بود.

بنابراین حجم بالای بدهی‌های دولت‌ها با این جهش در سال ۲۰۱۹ به ۵۰ تریلیون دلار می‌رسد.

تحلیل‌گر اعتباری موسسه اس‌اندپی گلوبال، کارن وارتاپتوف، می‌گوید: حدود ۷۰ درصد یا ۵.۵ میلیارد دلار از افزایش بدهی‌های امسال مربوط به سررسید وام‌های بلندمدت می‌باشد که بازپرداخت آن سالانه ۲.۳ تریلیون دلار یا ۲.۶ درصد از تولید ناخالص ملی دولت‌های رتبه‌بندی شده در این موسسه را به خود اختصاص خواهد داد.

بخشی از افزایش میزانبدهی‌های دولت‌ها که آن را به ۵۰ تریلیون دلار می‌رساند، مربوط به سقوط‌های شدید نرخ ارز، در سال گذشته است.

یک موسسه اعتبارسنجی بین‌المللی دیگر، فیتچ، ماه قبل اعلام کرده بود که بدهی دولت‌های دارای اقتصاد توسعه‌یافته، از سال ۲۰۱۲ تقریبا حدود ۵۰  تریلیون دلار تثبیت شده است. این به جز ایالات‌متحده است که در طی همین دوره، کل بدهی دولتی آن ۴۴ درصد یا ۱۵.۲ تریلیون دلار جهش کرده است تا به ۲۱.۹ تریلیون دلار برسد. این موسسه اعلام کرد که بدهی دولتی آمریکا حدود ۱۰ برابر بدهی فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلستان، روی هم، می‌باشد.

  • منبع خبر : مهر