به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد اصرار دولت در طول تمام سالهای گذشته به تداوم قیمت گذاری دستوری خودرو باعث شده از سویی نرخهای اعلامی از سوی خودروسازان، فاصلهای قابل توجه با اعداد بازار داشته باشد، تا جایی که برخی خودروها با قیمت رسمیشان فاصلهای چند ده میلیون تومانی دارند و از سوی دیگر خودروسازان به دلیل غیر واقعی شدن نرخهایشان در سالهای گذشته به بنگاههایی به شدت زیان ده بدل شدهاند.” بدهی ۳۷هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان/
از سوی دیگر وزیر صمت بر این موضوع نیز تاکید کرده که باید تولید زیان ده خودرو متوقف شود و شرکتهای خودروسازی از وضعیت فعلی خارج شوند، موضوعی که با توجه به واقعیتهای صنعت قدری بعید و دور از ذهن به نظر میرسد. محمدرضا نجفی منش – رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی و عضو اتاق بازرگانی تهران – در گفتوگو با اقتصاد آنلاین میگوید: فعالان صنعت خودرو از طرح وزیر صمت برای تولید ماشینهای جدید بدون زیان استقبال میکنند اما چگونگی دست یابی به این هدف، خود با اما و اگرهای جدی مواجه است.
- منبع خبر : اقتصاد آنلاین