بدهی ۹۰ میلیارد تومانی دانشگاه پزشکی اراک به پزشکان و پرستاران
بدهی ۹۰ میلیارد تومانی دانشگاه پزشکی اراک به پزشکان و پرستاران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هم اکنون ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارویی و ارقام مصرفی  و ۹۰ میلیارد تومان هم به پزشکان و پرستاران بدهکار هستیم. به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد جمالیان شامگاه دوشنبه در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات پزشکان، داروسازان و پرستاران استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی با اشاره به میزان بدهی‌های دانشگاه […]

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هم اکنون ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارویی و ارقام مصرفی  و ۹۰ میلیارد تومان هم به پزشکان و پرستاران بدهکار هستیم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد جمالیان شامگاه دوشنبه در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات پزشکان، داروسازان و پرستاران استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی با اشاره به میزان بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی اظهار  داشت: واقعیت این است که در حوزه درمان مشکلات بسیار زیادی وجود دارد، ۱۲ ماه است که کارانه پزشکان پرداخت نشده و تنها حقوق ثابت داده شده، همچنین به مدت ۹ ماه هم کارانه پرستاران پرداخت نشده است.

وی افزود: مبلغی از سوی بیمه سلامت برای پرداخت مطالبات دارویی به ویژه داروهای بیماران خاص استان پرداخت شد، هم اکنون ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارویی و ارقام مصرفی  و ۹۰ میلیارد تومان هم به پزشکان و پرستاران بدهکار هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: اگر بیمه‌ها بتوانند ماهانه تعهدات خود را پرداخت کنند زمینه پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران به صورت ماهانه ایجاد می‌شود.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به معوقات استانی این سازمان گفت: در استان مرکزی ۸۰۰ میلیارد تومان معوقه داریم، متاسفانه در شرایط بد اقتصادی قرار داریم، در شرایطی که با کسری بودجه در سال آینده مواجه هستیم باید ۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت عیدی مستمری‌بگیران در دو ماه آینده تامین کنیم.

محمدرضا بیدهندی افزود: شغل پرستاری جزو مشاغل سخت بوده و این افراد بعد از بازنشستگی، مجددا وارد بازار کار می‌شوند و عملا فضای کار را پر می‌کنند که در صورت مشاهده مستمری آنها قطع و حق بیمه از آنها دریافت می‌شود، زیرا اشتغال به کار بازنشستگان مغایر قانون است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به مطالبات این حوزه از دولت گفت: ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکاریم، همچنین ۲۱۰ میلیارد تومان هم در استان به حوزه پزشکی و بهداشتی بدهکار هستیم، سازمان درد‌ و دل داروسازان را شنید و معوقه دو ماه آنها را پرداخت کرد، به محض واریز شدن پول به حساب استانی طلب داروخانه‌ها و داروسازان پرداخت شد.

ثریا پازوکی افزود: هم اکنون تا آخر مردادماه امسال طلب داروخانه‌ها و داروسازان‌  پرداخت شده و پزشکان از آخر بهمن ۹۶ به بعد و پرستاران هم به مدت ۹ ماه از سازمان تامین اجتماعی طلبکار هستند، به دنبال راهکاری برای پرداخت معوقات حوزه پزشکی هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت‌های این سازمان بیمه‌گر به حوزه بهداشت و درمان گفت: سازمان بیمه سلامت هفته گذشته مبلغی را به حساب سازمان‌های استانی بیمه سلامت واریز کرد، مبلغ اختصاص یافته به استان ۷۴ میلیارد تومان بود که به موسسات طرف قرار داد با این سازمان در استان پرداخت شد.

محمدرضا جیریایی افزود: معوقات سال ۹۶  بیمه سلامت به موسسات طرف قرار داد به جز دو پاراکلینیک به صورت کامل پرداخت شده و از ابتدای امسال هم به صورت منظم پرداخت می‌شود، هم‌اکنون بخش دولتی از آخر آبان‌ماه پرداخت شده و هفته آینده مطالبات آذرماه آنها هم پرداخت می‌شود، همچنین مطالبات بخش خصوصی هم تا پایان شهریور پرداخت و هفته آینده مطالبات مهرماه آنها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: از مبلغ پرداخت شده در هفته گذشته به موسسات طرف قرار داد، ۶۳ میلیارد تومان به موسسات دولتی و ۱۲ میلیارد و ۳۰۰  میلیون تومان هم به موسسات خصوصی پرداخت شده است.